Prensescik
Yazdıklarımı harfiyen uygula lütfen :) önemli
1 su bardak ılık su
1 su bardak ılık süt
1 su barsagı sıvıyag
2 adet yumurta ( beyazı içine sarısı üzerine sürülecek)
3 corba kaşıgı toz seker
1 yatlı kaşığı tuz
1 ufak paket kuru maya)instant maya
6 bardak un
Önce sıvı malzemeleri kat.sırası ile
Su süt sıvıyağ yumurtanın beyazı şeker tuz ve maya karıstır iyice ve yavas yavas unu kat. Kulak memesi kıvamında olsun hamurun iyice yogur.bi kabın içine koy üzerini örtü ile iyice kapat serin yere koy.( Sıcakta ekşir. )
Varsa vaktin 45 dk muhakak dinlendir. Dinlenen hamur cok daha iyi kabarır :)
Tepsiye yağ sürün veya yağlı kagıt poğacalarınızı hazırlayin. Üzerine sarısını veya baska ne koyacaksanız yapın.fırını açın bu arada ısınsın soguk koymayin Fırına verinn.
200 derece pişirin. Burda fırında önemli ne kullanıyorsunuz bilmiyorum ama. Dısarıdan gözüküyorsa fırının kapagını acmayin.
Üzeri kızardımı veya nasıl olmasını istiyorsanız hamurun tamam dediğiniz zaman alın.
En önemliside şu; ** fırından cıkardınız ya 10 dk bırakın üstü açık sogusun. Ondan sonra üzerine temiz kuru bez örtün onun üzerinede ıslak nemli bez örtün. Eger bunu yapmazsanız hamurunuz kuru olur. Bi 10 dk o sekilde kalsın tepsiden alın hamurlarınızı koyacagınız yere dizin.üzerini örtmeyin açık kalsın bi yarım saat kadar ondan sonra kapatabilirsiniz. Puf puf olucak :)
Eger bu tarifi tutturabilirseniz size tavsiyem kücük mini pizzalar yapabılırsınız bu hamurdan harika oluyor. Yine aynı sekilde üzerine sucuk zeytin mısır domates biber. Cocugunuz veya eşiniz bayilir. Ben sık yaparım eşim iş yerine götürür bazen ordaki arkadaşlarınada veriyorum cok seviyorlar.
Yaparsanız tarifi mutlaka yorum bekliyorum :) kolay gelsin