Ozlemm06 canım b3nce erken tamamen kesme ama azalttır..
Ben oğlum 19 aylıktı. Yarım saatte bir, aklına her estiğinde gelip 2 3 saniye emer giderdi, bezmiştim artık 🤦🏻♀️ yemek desen yemezdi.. bi gün bi anda emmeye geldi dedim ki “annecim memede süt bitmiş şuan uyuyolar, sütler biriksin sana vereyim” önce biraz mızmızlandı kafasını dağıttım oyunla vs.. Bir geldi emdi bir bu şekilde oyaladım derken gündüzleri baya azalttık..
22.5 aylıkken de yine bir gün karar verdim kendimi de oğlanı da hazırladım bu konuya ( 1 2 gün önceden söyledim memeler yara olmuş, ben doktora gidicem, uff çok acıyolar falan dedim) ve kestik.. 1 hafta zorlandım ama bence kolay geçti çok şükür 🙏🏼
Çocuğu önceden hazırlamak ve kademeli bırakmak bence önemli.. Çok fazla çocuğunuzla vakit geçirin, çünkü memeler gittiğinde anneyle bağının kopacağını düşünmesin.. oyun oynayın, dışarı çıkın beraber.
Bizimki kuru yemiş, kuru meyve sever bol bol onlardan faydalandım. her meme istediğinde bişeyler atıştırdık, öylece unutturdum..
Azaltma evresinde geceleri her uyandığında emzirdim. Ama tamamen kestiğimde gece de gündüzde hiç vermedim. Memeler yara olmuş doktor bant taktı ilaç verdi vs dedim.
Sabır isteyen bi süreç.. İlk 3 gece ben kucağımda gezdirerek masallar ninniler uydurdum, o şekil uyuttum her uyandığında. Hep kafasını dağıtmak gerek farklı hikayeler farklı kelimeler..
zamanla baktı ki meme gelmiyor alıştı gitti..
Size de zamana yaymanızı tavsiye ederim, çok çabuk adapte oluyırlar korkmayın 🙏🏼 bol şans 🍀🍀