KonudanBagimsiz
Şöyle bir şey söyleyeyim şimdi benim çocuğum televizyondan öğrendi konuşmasıda etkilemedi diyen olacaktır, çocuğa göre değişebilir ama günümüzde görülen uyaran eksikliğinin çoğunluğu televizyondan kaynaklı Hatta annelerin Çoğu da çocuğum otizmli mi diyor, burada özellikle çocukları bir buçuk yaş 2 yaş civarı annelerin açtığı postlarda görebilirsiniz. Bebeğim konuşuyordu konuşması kesildi ya da 1 yaşına gelmeden önce bye bye yapıyordu şimdi bye bye yapmıyor ya da komut alıyordu şu an komutu bazen yapıyor bazen yapmıyor gibi şeyler yazabiliyorlar
İşte bu da uyaran eksikliğinden kaynaklanıyor. Bunun büyük çoğunluğu da televizyon tetikliyor yani %100 her çocukta uyaran eksikliği olmuyor ama çoğu çocukta televizyona bağlı uyaran eksikliği görülebiliyor. Yani şu ayda şunu yapıyordu bu ayda ayda yapmıyor denildiği zaman mesela postlara soruluyor veya ben soruyorum ne kadar izliyor günde bir saat iki saat izliyor diyolar ama bazı çocukları bir saat izlemek bile etkiliyor. Dil gelişimi için çocuğun ortam görmesi gerek mesela çocuk çocuktan öğrenir çocukla bol bol konuşulması gerekir, bol bol kitap okunması gerekir, parka gider kreşe gider oradan da öğrenir gibi gibi
Tabii biraz da genetik faktörler önemli
Şimdi bir de bir şeyleri öğrenirken önemli olan mantığıyla öğrenmek yani çocuk harfleri öğrenir sayıları öğrenir sayı sayarken televizyondan görmüştür YouTube’dan izler 10′a kadar sayar bunu mesela ebeveynlerden biri de öğretebilir karşısına geçip sayıları sayarak, ama önemli olan mantığı ile öğretmek mantığıyla öğretmek nedir çocuğun karşısında iki tane top koyarsın kaç tane top var eliyle sayar, araba koyarsın kaç tane araba var yine sayar tamam bu sayıları öğrenmiştir, yine geometrik şekilleri öğrendi çocuk diyelim izleye izleye ezberliyor çocuk, ezber değil mantık önemli.