defnes32 Bebeğim 14 aylık kızlar 1 yaşına kadar eğitici aktivite oyun o kadar düzenli oynuyormsz ki yaşından sonra özellikle de son 1 aydır asla benimle eğitici aktivite oyuncak falan oynamıyor kendi başına bi âlem mesela ayının gerektirdiği oyuncaklar eğitici kartlar falan var oturuyoruz güzelce öğrete öğrete oynuyoruz max 5 dk sonra gidiyor yine kendi bildiği gibi oynuyor ama bebeğim 6 7 aylık olduğundan beri benim çok takıldıgım nokta aktivite etkinlik vs şuan hiç bişey yapamıyoruz o kadar çok zoruma gidiyor ki bu günleri verimsiz boşa geçmiş günler gibi görüyorum. Siz neler yapıyosnz 1+ üstü bebeklerinzle
Elika00 defnes32 canım bebeğini biraz kendi haline bırakmalısın. Onun da keşfetmesine öğrenmesine izin vermelisin. Anladığım kadarıyla zaten çok ilgili bi annesin. Eğitici oyuncaklar almışsındır bırak kendisi pynasın kendisi keşfetsin sende al kahveni otur izle. Bunu yapmak için uğraşan bir sürü anne var. Biraz kendi başına oynamalı. Senden yardım isterse yardım edersin
Mamastuna defnes32 genelde oyunları çocuk yönlendirsin denilir,algıları daha da açılsın diye, çok da zorlamamak lazım, ama siz yine de gün içinde teklif edin,
Esekarisi defnes32 ne güzel bebeğiniz kendi başına keşif yapmak istiyor 🥰 eğitici aktivitelerden çok sizin anlayışınız şefkatinize ihtiyaci var zaten hiç kendinizi kötü hissetmeyin ne isterse onu yapın.zaten bu kadar eğitici etkinlik malzemelerinin ve oyuncakların da bizi tüketime yoneltmenin bir aracı olduğu olduğunu düşünüyorum
defnes32 Elika00 ben hep yerde onunla oturuyorum yani her zaman ona karşı açığım beni oyununa dahil etmek istediği vakit dahil oluyorm. Ama dediğin gibi rahat olamıyorum hatta o kendi kendine oynasa bile gidip işlerimi falan yapamıyorum o kadar kötü hissediyorum ki kendimi kötü anne olarak algılıyorum bu durum bende okb gibi oldu gerçekten. En fazla kendi alanıma dahil ediyorm mesela yemek yaparken onuda tezgaha falan oturtuyorum beraber yapıyoruz. Aslında biliyorum bi doktorun yazısını okumuştum şey diyordu oyuncaklar bebekleri oyalamak için var ama siz onu gerçek hayatın içine dahil edin yemek yaparken temizlik yaparken birseyi tamir ederken gerçek hayattaki herşeyin içinde olsun diyordu.
defnes32 Mamastuna evet sürekli teklif ediyorm zaten sürekli onunla oturuyorum o oyun oynarken yanındayım beni o dahil etmek istedgnde dâhil oluyorum
defnes32 Esekarisi çok teşekkür ederim 🥰 evet her ay ayına uygun oyuncakları aldım ama o oyuncaklarla oynamaktansa beraber vakit geçirmek daha güzel mesela küvetine suyu doldururum yaklaşık 1 saat banyoda oynarız bu daha çok zevk veriyor ona mutlu oluyor
Busramaden defnes32 zaten bebeklerın dıkkat surelerı o kadar bende her gun gelısıme uygun bır etkınlık hazırlıyorum ama sulu oyunlar sadece 15 dk ve ustu suruyo gerısı 5-7 dk arası ama sonrasında kendı halıne bırakıp kesfetmesını saglıyorum bol bol konusuyorum ozaman daha cok ılgısını cekıyo bırde 1 yas cıvarı oglumda oyleydı ama ben etkınlıklere devam ettıkce onunda ılgılenme suresı uzadı onun dısında saklambac veya cee-e bogusmak ınce ve kaba motor kaslarını bılıssel gelısımını daha ıyı desteklıyo kıtaplara olan ılgısı ne bılmıyorum ama bol bol okuyup resımlerıne bakmak cok faydalı
defnes32 Busramaden banyoda falan oynuyoruz suyla 45 dk 1 sa oynuyor kitapları seviyor ama bir süre sonra yırtıyor. Bende artık kendi hâline bıraktım dikkatini çekiyor oynuyorz ama uzun değil bende çok konuşup şarkı söylüyorum kendisi başka bişeyle oynasa bile sürekli konuşurum.
Birbebekkkbircicek Canım aynı bi iki dk ilgileniyor sonra yıyor umursamıyor başka yere gidiyor Mete Mete demekten oynamaıtoruz bu sefer oynamasında gelmiyor oynamasam vicdan azabı çekiyorum çıkılmaz yol oldu gerçekten sizde işaret var mı parmakla
defnes32 Birbebekkkbircicek evet Zaten beni bu vicdan azabı bitirecek evet herşeyi parmakla işaret ediyor bende onları gösteriyorm bunun adı şu rengi bu falan