Merhaba sevgili anneler. Sizle süt sağımı hakkında edindiğim bilgi ve deneyimleri paylaşmak istedim. Böyle bir post açmak elzemdi benim için çünkü ben ilk doğum yaptığım süreçte çok yana yakıla cevaplar aradım. Kopuk kopuk edindiğim her bilgiyi tek başlıkta toplayayım ki benim gibi sıkıntı çeken herhangi bir anneye faydası olursa ne mutlu bana diye düşündüm. Bir de ne zaman sağarak süt vermeyle ilgili araştırma yapsam “emzirmeye alıştırma” vb. içeriklerle karşılaştım, özellikle YouTube’da. İnsan kendini inanılmaz başarısız ve yetersiz hissediyor. O yüzden ekseriyetle yabancı kaynaklardan yararlandım, uluslararası emzirme akademisinin web sitesi de dahil edindiğim bilgilere ve kendi tecrübelerime hızlıca geçiyorum;
1- 4,5 ay oldu doğum yapalı ve hiç emziremedim. İnanılmaz sabırsız bir oğlum var. Şu an tek sağımda 120 cc süt çıkarıyorum. Gece bir belki iki defa formül mama içiyor onun dışında hep benim sütüm. Öncelikle 4 aydan sonra kesilir diyen kimseye İNANMAYIN! Hatta genel olarak araştırmanızı kendiniz yapın, el imdat deyip herkese danışmanın hiçbir faydası olmuyor. İnsanın moralini alt üst ediyorlar, gelen süt de kesiliyor haliyle. Benim 30 cc ancak çıkıyordu. Çok ağladım emziremedim diye. Sonra dedim ki “kısmetinde sütüm varsa içecek bir şekilde, sal biraz zihnini”. Evet sütüm arttı. Sakinlik çok önemli. Panik yok güzel anne, korkma, Amerika’da anne sütü içirme oranı %86 imiş. E peki emzirme oranı? %45… Demek ki yalnız değiliz. 😇
2- Bunu yorum olarak yazdım hep ama herkese ulaşsın diye tekrar etmek istiyorum, süt bir tür kandır. Sütün hammaddesi SUdur. Gerekirse 500 TL’ye bile arıtma cihazı var internette alın evinize. Damacana falan yetişmiyor çünkü. Sonra hesap edin kilonuzu. Mesela ben çok kilo aldım (hayır ağlamıyorum:') ) 20 kilo başına 1 litre su tüketmeniz gerekir. Ben 80 kiloyum, günde 5 lt su içiyorum. 4 bana geriye kalanı süte gidiyor. Ne çaylar ne karışımlar yedim, asla suyun yerine geçmediler. Rezene içtim, çocuğun kakası rezene kokmaya başladı huylandım onu da bıraktım. SU. HAYAT!
3- Sağım yaparken dikkat edin hangi göğsü sağıyorsanız diğerinden sızıntı oluyor. Siz o sütü çekmeyince beyniniz “bu süt fazla” deyip hemen üretimi azaltıyor. Ben ikinci el iki adet Philips Avent lila renkli pompa aldım. Her biri bir memeye. Süt gelmese bile her sağımda 30 dakika ve her iki memeyi de AYNI ANDA sağıyorum. Manuel pompanın çekim gücü asla yeterli değil. İki elinizle de çok yorucu olur. Elektrikli pompa kesinlikle olması gereken tür. Pahalı diye düşünmeyin ikinci el alın, gayet ucuza mal etmiş olursunuz.
4- 2,5 ya da en geç 3 saatte bir sağım yapmalısınız. Göğüste iki tür fonksiyon var; süt üreten ve sütü durduran mekanizmalar. Sonsuza kadar üretemez ve ilk depolar dolduktan sonra bırakır süt üretimini, yoksa bütün vücut sıvılarınızın süte dönüşmesi gerekir değil mi? :) Dolayısıyla meme bir depo değil bir FABRİKADIR. TALEP OLACAK Kİ ÜRETİM OLSUN! Bakın sık sağmazsanız azalıyor, tecrübeyle sabit. Ay gece kalkıp sağıyorum inanın uykumun açılması aşırı sinirlendiriyor bazen ki dünyanın en sakin insanıyımdır. Ama diyorum ki çocuğun kısmeti bu bir zahmet sağ canım, sen aracısın 😁😁
5- Uyku çok önemli. Sütü salgılatan hormonlardan biri seratonin yani mutluluk veren bir hormon. Ama uykusuzluk fazladan Kortizol yani stresle salgılanan bir hormonun çoğalmasına sebep oluyor. O yüzden boşverin ev işiymiş yemekmiş salın gitsin. Evladınız bir daha bu zamana gelmeyecek. Benim bir mısır gevreğiyle geçen günlerim oldu. Ama o süt kesilmedi, uyudum çünkü. 😁😇
Eşime post açtığımı söyledim “ne biliyorsan yaz da senin gibi sıkıntı çeken insanlara derman ol” diyor. Çünkü sabah akşam ağladım omzunda. Oğlumu uyutup ağlamaya devam ediyordum yani o derece. Anne bebek bağlanması için emzirme önemli ama koşulsuz sevgi daha da önemli. Unutmayın yapabildiğinizin en iyisini yapıyorsunuz ve YETERLİSİNİZ!! İYİ BİR ANNESİNİZ ÇOCUĞUNUZU SEVİYORSUNUZ VE EMZİRMEK BİR KOŞUL DEĞİL! 🤗
Sorularınız olursa bu posta yazabilirsiniz. Minik çikolatam müsaade verdikçe cevap veririm yol arkadaşlarım! 💖🤗