migade Kızım çekingen bir çocuk başka çocukların yanında parklarda, kreşe başladık orda da sürekli eli ağzındaydı ama sadece utandığı zamanlarda iki ay oluyor şu an baktımki tırnağı uzamamış hiç yani yemeye başlamış bunun nasıl önüne geçip unutturabilirim
Ayalayay migade genelde çocuğun üzerinde baskı varsa bu davranışı yapıyorlar . Serbest bırakın birde elini ağzına aldığında uyarmayın. Uyandıkça davranış pekişir. Elini ağzına aldığında başka yöne dikkat çekin sevdiği bir oyuncak olabilir .
Caglarass migade Önce buna sebep olan sorunu çözmelisiniz. Belli ki stresli şuan kendini iyi hissetmiyo, oğlum da kardeşinden sonra yemeye başlamıştı 2 yaşındayken. Oje vs sadece geçici çözüm olur
Zeyzey2019_ migade kızımda da başlamıştı ve 4 5 aya yakın sürdü. Benim kızım da çok çekingen bir çocuktu ve kreşte yaşadığı bir olay üzerine başladı. O süreçten itibaren psikolog desteği almaya başladık ve zamanla azalıp bitti. Psikolog bizi bu konuda kayıtsız kalın ve müdahale etmeyin diye uyarmıştı. Çünkü altında yatan sebep kızımın kendisine güvensizliği ve insanlardan aşırı korkmasıydı. Kendine güveni geldikçe ve insanlara alıştıkça bitti gitti. Ama ben ya da babası ne zaman istemsiz de olsa müdahale etsek daha da çok yapıyordu. Müdahale etmeyi bırakınca daha iyi oldu. Ama çok zor bir süreçti bizim için. Etleri kanıyordu artık yemekten. Mesela aylar sonra 1 hafta daha yedi onun da sebebi benim işe başlamam ve işe başladığım yere taşınmak oldu. Benden ayrı kalma korkusu tetikledi durumu. Ama gün içinde istediği saatte beni görebildiğini anlayınca o da geçti. Acı oje tavsiyesi verebilirler ama ben denedim ve asla işe yaramadı hatta durumu daha da kötüye götürdü. Çünkü elini ağzına alamayınca duygularını ifade etme yöntemi olarak ayak parmaklarını ağzına almaya başladı ya da kıyafetlerini kemirmeye. Çünkü hissettiği o duygu hala içinde. Psikologumuz bir kitap önerdi bize aileler için there play diye. O kitap işinize yarayabilir. Arkasında bizim seanslarda beraber oynadığımız tüm oyunlar mevcut. İsterseniz bir bakın.
Marjinal_Anne2 Caglarass benim kızımda iki buçuk yaşında 15gnğlük kardeşi var başladı tırnak yemeye, sizin ki bıraktı mı acaba 🥺
Caglarass Marjinal_Anne2 Malesef ara ara bırakıp tekrar başlıyo 🤷 6 buçuk ayda sadece 2 kere kesebildim tırnaklarını 😒