Mizmizmyrtle
Şöyle bir durum var çocuk 1 yaşındayken 1 yaşında denir 1,5 yaşına yaklaştığı zaman bir ya da 1,5 yaşındayken bir buçuk yaşında denir. Yani kısaca akrabaya eşe dosta 1 yaşından hadi 2 yaşında yaşını söylersin. a
Ama çocuklar 4 yaşına kadar her ay farklı gelişim basamağı gösteriyorlar şöyle bir örnek vereyim mesela birisi 2 yaşında çocuğum konuşmuyor cümle kurmuyor gibi bir post açsın 2 yaşında ama tam olarak kaç aylık? Burada şu önemli 22 23 aylık bir çocuğa da 2 yaşında denir 26 27 aylık çocuğa da 2 yaşında denir şimdi bu çocuk 22 aylık ve cümle kurmuyorsa bu gayet normaldir ama 27 aylık cümle kurmuyorsa bunun nedenlerine bakılır. 1 yaşında alkış yapmıyor bay bay yapmıyor falan diyorlar bunların 14 aya kadar yapılmaması normal 1 yaşında ama tam olarak kaç aylık 12 aylıksa bebeğin genel durumuna bakılır daha 2 ay daha vakti vardır gibi gibi yani bazı postlarda ay olarak belirtilmek gerekiyor anneler her ne kadar kızsa da.