Eylems1 geçmiş olsun. Buradaki bilgileri okuyunca yazma gereği duydum.
Hata: Soğuk suyun altında tutmak
Doğrusu: Ateşi yükseldiğinde çocuğu soğuk veya buzlu suyun altında tutmak çok tehlikeli. Soğuk suda ısı vücut içinde kalıyor ve bunun sonucunda ateş daha da yükseliyor. Ayrıca grip veya zatürre gibi enfeksiyonlara yakalanma riski artıyor. Dolayısıyla su ne sıcak, ne de soğuk olmalı. (İnternetten alıntı)
Bu bilgiyi bizim doktorumuz da vermişti aynı zamanda. Yani buradaki yazılan gibi soğuk su asla olmamalı. Birini iyileştireyim derken diğerine zarar vermek doğru değil.
Oğlumu bir gün 39,7 ateşle hemen acile götürmüştüm. İlk defa hemen damar yolu açmadan ağızdan ateş düşürücü verilip hemen soğuk odaya alındık (klima +18 derece), koltuk altına ılık su ile ıslatılmış bezler konuldu ve 1 saat sonra ateşimiz 38e düştü. Birde kucağınıza almayın demişti doktor çünkü sizin sıcaklığınız da ona geçer vücut ısınır diye uyarmıştı. Sonra eve taburcu olduk. Artık bu işlemi evde uyguluyorum ve ateş harici başka belirtiler yoksa hastaneye gitmiyorum.