RedFlower_ Evet doğru duydunuz okuma biliyor mu Bugün Instagram da bir anneye denk geldim Oğlu Aralık 2019 doğumlu 2.5 yaşında okuma biliyor Nasıl öğrenmiş diye soranlar olmuş bir avmden harfi yazı tahtası almış onunla oynarken öğrenmiş Çok başarılı maşallah. Benim oğlum daha renkleri bilmiyor sürekli söylüyorum işte kırmızı araba yeşil ağaç gibi örnekler . Yukarı aşağı gibi anlatmaya çalışıyorum ama yok yanı her çocuk tabiki aynı değil ama insan sorguluyor ters giden bişey mi var diye 33 aylık Benim oğlum da konuşma daha yok Kelime var sadece Killosu da 13.7 Boy kendim ölçüm yaptım 93 94 geliyor Kafama takıldı geri miyiz gelişimde
kenankaan RedFlower_ okuma mı ???? 2.5 yaş??? Hala ilişkilendiremedim. O yaşta konuşsa yeter diyoruz biz ama
Dondurmalikahve RedFlower_ Yani çocuğun ilgisi varsa 2,5 yaşında bir çocuk harfleri bilebilir ama 2,5 yaşında bir çocuğun okuyabilmesi sizin çocuğunuzun geri olduğu anlamına gelmez. Gerçekten böyle bir şey varsa demek ki çok üstün zekalı bir çocuk. Benim oğlum 3,5 yaşında mesela harflerin bazılarını biliyor. Çünkü zorla öğretmek istemem psikoloğa sormuştum. Bana demişti ki zorlatırsanız soğuyabilir kendi istediği zaman öğrensin demişti şu an bazı harfleri biliyor. Bazı çocuklar bütün harfleri bilir ama ben bunu kafama takmıyorum.
Tugce RedFlower_ Bir insanın kapasitesini fazlasıyla zorlamak zeka geriliğine sebep olur ki bunun bilimsel yazınları var. İlginizi çekerse araştırabilirsiniz. Oyuncakların üzerinde yazan +ay ibareleri güvenlikten haricen kapasite uygunluğunu da belirtir hatta. Örneğin basit puzzle +18 ay yazıyorsa bu 18 aylık bebek puzzle yapabilir anlamında değil 18 aylık bebeğe teklif edilebilir anlamına geliyor. 5 yaş dahi okuma için erken kabul edilen bir yaş, takdire şayan. Çok uzattım afedersiniz. Bence uygunsuz bir influencer davranışı bu.
Burca RedFlower_ instagramdan bende iki gun once takip ettim dediginiz anneyi,yemek yeme konusunda fikirleri var sanırım ayni kisiden bahsediyoruz,harfleri bilebilir ama okumasi sanki daha onceden söylüyor anne yaziyor gibi yani belkide olabilir bilemedim şimdi😂😂 ama sizin bebeginiz size özel o cocukla kiyaslamayin bence, geridende degil aksine kelimeleri varmış gelişmesi icin siz elinizden geleni yapin gerisini ona birakin☺
Nltka Gereksiz bir yükleme olduğunu düşünüyorum ama oynayarak öğrendiyse çocuğun zekiliğinden sanırım Allah vergisi demekki
Almondeyed Konuşması için uğraşın okuması kalsın şimdilik. Bol etkinlik bir de leb demeden leblebiyi anlamayın çocuğunuz biraz bilsin konuşmanın ihtiyaç olduğunu. Benim çocuğum da iki yaşında bayadir çoğu harfi tanıyor biz de harf puzzle almıştık erken sandık ama tak çıkar tak çıkar öğrendi çocuk bir buçuk yaşında . Ne versen alıyor çocuğun beyni onu anladım.
Ahusmom Tugce ben kendi kendime 3.5 yaşımda öğrendim okumayı bazen çocuklar kendiliğinden de öğrenebiliyor üstün zekalı falan da değilim 😂
Deletedmom_41 RedFlower_ Hersey zamaninda olmali diye dusunuyorum 2 bucuk yasta farkli gelisim evreleri var niye cocugu okuma ogretecegim diye cabaya sokayim ki?
Dedimolabilir RedFlower_ eltimin ogluda okuyor suan 4 yasinda ileri zeka otizim ve herseyi okuyor 2 yasindan beri sorarak ogrendi harfleri ogrendi okumayi nerdeyse söktü. Sayıları bile 1000 e kadar sayiyor 3 lu 4lu rakamları bile hatta ingilizle lazca arapca rusca bile bazi çocukların ozel gucleri diye dusunuyorum hayir görmesem abarti dicem ama degil.
Derya58 RedFlower_ hayır bence kilosu boyu gayet iyi erkek çocuklar kızlara göre geç konuşur en büyük hatamız başka çocuklarla kıyaslamak onu bende çok yapıyorum 11 aylık arkadaşımın oğlu emekliyor yürüyecek benim oğlum daha emeklemiyor diyorum ama gereksiz kaygılar bence okula gidince zaten öğretmen öğretecek ne gerek var iki yaşında çocuk okuma öğrensin 😂😂
RedFlower_ Derya58 ya kıyaslama değil aslında her çocuk kendine özel dir ama bazı beceriler o aylarda beklenir ya onun gibi hani gerilik falan olmasın ilgisiz kalmayım erken teşhis gibi biseyler düşünüyorum ama oğluma yansıtmıyorum tabiki
Leylaa_ RedFlower_ Herseyin bir zamanı var bilinçsizce harf öğrenmek saymak renkleri bilmek bunlar ileride öğrenme geriliği yapıyor .
Hndealnathn Çocukta zeka konusunda üstünlük varsa neden olmasın🤷 ne başkasının çocuğunu kendi cocugunuzla kıyaslayın ne de başkasının çocuğu bunu bunu yapıyor benimki niye yapmıyor diye çocuğu sık boğaz edin.ki artık çoğu çocuk zaten harfleri bilip tanıyıp kopya edebiliyor bir okuma yazma bilmesi artık pek bı zeka üstünlüğü sayılmıyor bana gore.
Caglarass RedFlower_ Renkler tamam ama harfler gereksiz bence. Oğlumun tek ilgi duyduğu şey harf, sayı vs. Onlarla konuşmaya çalıştı resmen öncesinde kelime bile yoktu. İlgisi bu yönde olunca ona yöneldim ama zerre gerekli değil. Zaten zamanı gelince öğrenecekler hepsini
Aysubtin01 RedFlower_ ben hiç bir cocukla kendi covugumu kıyaslamam hem çok erken yaşta okuma öğrenmek ileride kendini büyük gormeye getirir yani 1 . Sınıfta ben zaten biliyorum dersi dinlemesem de olur gibi herşeyi zamanında öğrenmesini istiyorum tabi renkleri sayıları normal olarak günlük hayatımızda öğreniyor bu benim kendi şahsî düşüncem
Tofki RedFlower_ 2-3 yasinda okuyan bi cocuk 6-7 yasinda 1. Sinifa gidince napcak cok gereksiz bi durum gibi geldi bana. Yada cocuk ileri zekadir. Ama bunu baz alarak kendinizle kiyaslamayin bence anormal olan 2.5 yas bebegin okuma biliyor olmasi.
Farahzeynep RedFlower_ okumanın erken öğretilmesni doğru bulmuyorum, sonra ilkokula başladıklarında bu çocuklar çok fazla sıkılıyorlar. Kızım 3 yaşında, sayıları, renkleri , geometrik şekilleri, uzak yakın, büyük küçük kavramını biliyor. Benim için yeterli :)