Atabsra Yani bu tür postları görünce ne yazsam nasıl yazsam diye düşünüyorum bebeğiniz gayet iyi bir gelişim gösteriyor.
Yani tekerlek çevirdiği ya da çamaşır makinesi izledi diye bir çocuğa otizmli diyemeyiz. En önemli şey zaten göz temasının olması adına bakması. Kapıyı kapatıp açmasında ben hiçbir şey görmüyorum, o kapıyı kapatmasını açmasını keşfetmiştir. 14 aylık olmuş bir çocuk zaten daha yeni yeni kapı açıp kapatmayı öğrenmiştir ki keşfediyordur. Aynı şekilde çamaşır makinesini izlemesi de sorun değil vallahi dedem İlk çamaşır makinesi aldıkları zaman adam oturmuş yarım saat izlemiş. Çocuğunuz çamaşır makinesinin nasıl çalıştığını keşfediyordur araba tekerleklerini çevirerek de aynı şekilde vallahi benim oğlum da çeviriyordu oğlumdan 2 ay küçük kuzenim vardı o da çeviriyordu kuzenim 2,5 yaşına kadar çevirdi hiç de bir sorunu olan bir çocuk değildi. Çocuğunuz bu kadar güzel bir gelişim gösterirken lütfen arabanın tekerleğini çevirdi yok çamaşır makinesini izledi diye otizmlidir diye düşünmeyin.
Çcuğunuzun keşfettiğini düşünün yani çocuk arabanın tekerleğini çevirip bu nasıl böyle dönüyor ya demek ki bu böyle dönüyormuş diye düşünüyordur ya da çamaşır makinesi aa bu makineyi nasıl dönüyormuş acaba bunun için de bir şeyler var galiba diye de düşünüyordur.