Atabsra otizm nörogelisimsel bir hastalık elbette doğuştan otistik olan çocuklar var ama ben çok fazla görüyorum otizm postlari ve insanı gereksiz geriyor bir çoğu. Anne olarak insanlar okudukça endişeleniyor kendi çocuğunda da arıyor bir şeyler var mı acaba diye. Ben bile çok fazla şey gördüğümde bi durum bakıyorum düşünüyorum. Eğer cocukta göz teması varsa sürekli kapi açıp kapatma kendi etrafında dönme sallanma gibi hareketler yoksa kendi ismine dönüp tepki veriyorsa sizinle iletişim halindeyse korkmaniza gerek yok. Bebekler bazen bir şeylere takılıp kalıyorlar ama bu o anlık bir şey gelişimin bir parçası sonra unutulup gidiyor. Benim bebeğim ezan sesini duyunca oynamaya başladı müzik sandı hayır amin dedim 3 gün amin diye dolaştı sürekli tekrar etti ama onu öğrenmenin bir aşaması olarak gördüm. Otizmle çok fazla karistirlan durumlar var bebeğin çok fazla tv izlemesi ve uyaran eksikliği gibi durumlardan dolayı ortaya çıkan. İkisi farklı şeyler aslında. O yüzden bebeklerimizle bol bol konuşup oyun oynamalı dışarıya çıkarmalıyız. Kitaplar renkler oyuncaklar insanlar görmeli çevresinde. Ekran bağımlılığı ve pandemi sürecinde eve kapanmak çocukları olumsuz etkiledi