ikibalannesii bende birkaç aydır kullanıyorum. Philips Essential aldım. 4.1 litre iç hacmi. Almadan zaten en ince ayrıntısına kadar araştırdım. Şöyle anlatayım. Xioami 3.5 litre. Arkadaşımda da var. Mağazasında da gidip gördüm. İçi gerçekten çok küçük. Birde hem kendi denedigim hem İnternet yorumlarındanda gördüğüm kadarıyla kapanma mekanizması sıkıntılı. Kapandı mi kapanmadı mi ittireyim tam oturdu mu mülakatta kaldığınız bir cihaz. Bu yüzden bunu baştan eledim. Diğer seçenek Philips. Zaten bu işin babası bu. Belli zaten en iyisi bu. Gelelim model farkına. Xxl iç hacmi çok büyük bütün tavuk bile yapabiliyorsun. Ama Allah aşkına hepimiz kaç defa bütün tavuk yaptık. Ben hiç yapmadım mesela 😀. Kızartma ve diğer yemekler konusunda da 10 kişilik bir aile değilseniz o kadar büyük bir hacme gerek yok. Bir kere cihaz büyük hem daha fazla yer kaplıyor hem daha fazla enerji harcıyor. E bu kaldır çıkar yapılacak birşey de değil tezgah üzerinde durması lazım. Şöyle anlatayım essentiale mesela tam 10 adet tavuk kanat çok rahat sığıyor. Biz 5 kişilik bir aileyiz. 3 çocuk. 10 adet kanat da gayet de bize yeterli geliyor. 7.8 adet köfte de çok rahat tek partta pişiyor. Zaten yetmedi mi sen o piseni yerken diğer attığın hazır oluyor. Yetmezse birdaha atarsın. Gelelim pişirme konusuna. Herşeyi denedim. 4 aydır falan kullanıyorum. Normalde ben evde köfte yapmazdım. Çünkü pişirirken becerikli biri olduğum ( çevrem elimin lezzetli olduğunu söyler) halde köfteyi pişirmeyi beceremezdim. İçi çiğ kalır ya bir tarafı fazla pişer olmazdı yapmazdım yani. Ya varya bu makineyle ben köfteci dukkani açarım. Benim yapamadığım kıytırık köfte hani meşhur kofteciler olur gidersin çok lezzetli olur ya. Aynı öyle pişiriyor. İçi tam kıvamında pişmiş içi sulu dışı çıtır. Halen daha inanamıyorum nasıl böyle yapar. Kimse mini fırın demesin bu makineye köfteyi fırında da yaptım. Yanına yaklaşamaz. Kaburga aynı mangal tadı. Balık. Koyuyorum kendi programı var. 22 dk. Bakmıyorum bile makine bittiğinde bir açıyorum mükemmel pişmiş. Fırın mantığı ama fırın gibi pişirmiyor. Fırın kurutur. Bu kurutmuyor. Bir kere balık köfte tavuk bunlar külfetli şeyler. Tavada yapsan çevir başında bekle ve sonra ortalığı temizle. Bunda öyle birşey yok. Koku yok pislik yok zahmet yok. Bir tek kızartma yani patates aslında tehlikeli bir arkadaş. Kızartma esnasında akrilamid açığa çıkıyor. Ve bu kanserojen. Bu patates ne kadar soğuk ise birden ısıya maruz kaldığında açığa çıkan akrilamid o kadar yüksek. Bunu kullanan diğer arkadaşlar da okusun diye yazıyorum. Lütfen donuk patates koymayın. Nişastadan dolayı akrilamid her halükarda çıkıyor ama 10 mu çıksın 1 mi çıksın size kalmış. Soğuk olunca açığa çıkan daha fazla. Ne yapın normal patatesi doğrayıp ılık suda 1 saat bekletip 170 derece veya daha altında kızartma yapın airfryerda. Dereceyi 200 yaparsan kızartma süresi kısalır ama akrilamid miktarı artar. Hepimizin çocukları yiyor bunları akrilamidi biraz araştırırsanız anlarsınız ne kadar kanserojen ve tehlikeli olduğunu görürsünüz. Patates yapmaktan kurtulayım donuk alayım diye alırsanız bu makineyi 10 sene sonra kanser kaçınılmaz. Çoğu insan sırf patates için alıyor çünkü bu makineyi. Xxl ile bu essential arasında tek fark boyut ve enerji farkı. Haliyle Essential daha az enerji harcıyor daha küçük. Ama dediğim gibi yetiyor. Tek eksi yani hazne içi aparat XXL de var. Ama Essential de yok. Izgara tel gibi birşey mesela tavuğu dizdin teli koy bir kat daha diz. Essential de de olsa süper olurdu ama maalesef yok. Ek olarak satılıyor ama oda bir cihaz parası. Ucuz bişey bulursam alırım. Birde fiyat tabiki. Essential ve XXL arasında uçurum var. Bu kadar fiyat farkı olmasaydı ben XXL alırdım. mutfak tezgahında yerim var. Misafir gelir 2 part yapmam derdim. Ama bütçe beni Essential e itti. Gayet de memnunum hatta elim ayağım. Sizde bütçeniz yetiyorsa büyük isterim diyorsanız XXL alın. Sistem olarak Essential ile aynı. Xioami ise en uygunlarindan ama içi gerçekten çok küçük. 2 kişiyim misafirim gelmez derseniz belki. Ama bence Philips alın.