Yesilim23 bahsettiğiniz kişinin mezhebi hanefi ise 40 gününü doldurmasıyla lohusalığı bitmiş olur. Sonrasında gördüğü kanama ne kadar yoğun olursa olsun özür hükmüne girer. Kırkıncı gününü doldurduğunda gusül abdesti alır sonrasında kanama kaçıncı gün kesilecek olursa olsun tekrar gusül abdesti almasına gerek yoktur çünkü artık hükmen temiz kabul edilir. Hükmen temiz olduğu için diğer günlerde yaptığı herşeyi yapabilecek durumdadır. Namaz kılar, Kur’an okur, oruç tutar, camiye girer ve hatta eşiyle birlikteliği bile mümkündür. Buradaki tek istisna namazla ilgili bir hükümdür ki özür hali sona erinceye kadar her vakit için ayrıca abdest alması gerekir. Yani bir namaz vakti bitip yeni vakte girildiğinde (ezan okunduğunda) abdest otomatik olarak bozulur ve yeniden abdest almak gerekir. Fakat bir namaz vakti içerisinde diğer vaktin ezanı okunana kadar tek bir abdestle istenildiği kadar ibadet yapılabilir. Yani farz dışında kaza veya nafile namaz kılınabilir veya Kur’an okunabilir. Aklıma gelen detayları paylaştım faydalı olur inşallah 😊🌺