herkese merhaba 🌸
mercanı tanıyanlar vardır elbet, bilmeyenler için 18 aylıkken otizm riskimiz vardı ve tanımız kalktı. şuan yaşıtlarına oldukça yakın bir gelişimi var.
aklımı karıştıran bir soruyu sizlere sormaya geldim.
özel öğretmenin izniyle ayda 3-4 kez siyah ekran olmak kaydıyla ceviz adam şip şap şop gibi şarkıları dinletiyorum. fark ettiğim bir nokta şu ki; ekran olmasa dahi şarkıyı çok dikkatli dinliyor. odaklanma normal çizgi film izlerkenki gibi değil, etrafı seyrediyor falan ama aşırı kulak veriyor şarkılara.
bir de aşağıda paylaştığım videoda olduğu gibi eğer bir şarkıyı yada herhangi bir şeyi duygusallıkla söylersem hemen etkilenip ağlamaya başlıyor. mesela annemle görüntülü konuşuyorum anlık sesim yükseliyor, ona kızdım zannedip yine ağlamaya başlıyor. yani evet bu duygu geçişleri normaldir belki ama sanki çok hassasmış gibi geliyor. velhasıl sizce bu şarkılara aşırı kulak vermesi ve bu duygusallığı normal mi? 2 yaş civarındaki çocuklarınızda bunlar var mı? acaba mercanda müzik kulağı mı var yoksa bu bir hassasiyet mi? fikir verirseniz cok sevinirim 🫶