Mom0008 Oğlum 21 aylık olacak göz teması var oyun oynarken şarkı söylerken filan fakat elinde bişey varsa ilgileniyorsa asla bakmaz bakarsa şöyle bi göz atar sadece…. seslenince 10/5 ine bakar istemediği biri seslense asla bakmaz kaçar arada parmak ucu yürür (yürüteçi baya kullandık) oyun oynamak için eline oyuncak alıp yanıma gelir gösterir şarkı söylediğimizde mesela ceviz adam oda yapar kızgın surat ağlama taklidi gülme taklidi yapar alkış yapar baybay canı isterse yapıyor parkı tırmanmayı seviyor yaşıtlarıyla canı isterse oynuyor kelime olarak dütdüt lamba anne su mama meme üç hadi bir kuş edi(kedi) bazı renkleri kendince söylemeye çalışıyor işaret etmiyordu normalde şimdi elini uzatmaya başladı tv hayatımızda var maalesef son zamanda baya azalttık ama yemek yerken yada ben duşa gireceksem açık oluyor teker çevirme olayımız var normalde evdeki arabalarının sürekli tekerini çeviriyordu son 1 aydır bıraktı gibi sürüyor kaza yapıyor ama sokaksa bi araba yada bisiklet görsün hemen tekerine yapışıyor oyuncak arabasında soruyorum bu ne diye teker diyor kapısı nerde diyorum gösteriyor komut alıyor bazen canı istemezse ise yapmıyor yani şöyle ismine seslenince az bakması göz temasının bazen olmaması başkalarına karşı otizimle alakası olabilir mi herseyi normal geliyor ama bilemiyorum doktorumuz göz teması var sıkıntı görmedim ben dedi
Kadifemsii Mom0008 ya kızmayın bana ama ben böyle postlara artık sinirleniyorum. Yani çocuğumuz gayet normal her bebenin gelişim sürecinde bu anlattıklarımız mevcut . Benim kızım 2 yaşında oda anlattığınız gibiydi şuan bile dönem dönem dediklerinizi yaşıyoruz . Canları ne isterse onu yapıyor öyle davranıyorlar Hiç aklıma dahi gelmedi bunlar .
tineanigra Mom0008 şöyle ismine seslenince az bakması göz temasının bazen olmaması başkalarına Bunu biz bile yapıyoruz çünkü canımız o an öyle istiyor. Doktor da sıkıntı yok demiş daha neyi irdeliyorsunuz gayet normal şeyler bunlar
Sahinnnn Mom0008 ya lütfen hepimiz anne olarak kaygılanıyoruz ama her şeyi dört dörtlük siz yapıyor musunuz da çocuk yapacak kendinize de eziyet etmeyin zaten gayet normal bir çocuğunuz var
Ruya011 Mom0008 tvnin kullanımına bağlı uyaran eksikliği olabilir ancak kesinlikle otizm değil. Yeğenim benimle beraber kaldı, otizmliydi, alakası yok anlattıklarınızın. Ama duşa gireceğim yemek yiyecek diye açmanızın dönütleri bunlar olmuş.
Deletedmom_41 Kadifemsii Valla normal olanlardan suphe eder hale geldik keske bu tarz supheleri olan direkt uzmanina gorunse, gorunenlerde artik isin uzmanini bile sorgulamayip buralara kadar ugrasmasa keske
Mom0008 Kadifemsii çevremden dolayı kafama takılıyor bu çocuk bakmıyor filan diyorlar insanın aklı karışıyor bu yüzdende
Mom0008 tineanigra çevremin bu çocuk bakmıyor göz teması kurmuyor demesi canımı sıkıyor ben mi yanlış görüyorum acaba diye fikir almak istedim sadece
Mom0008 Sahinnnn ben dört dörtlük olsun diye değil her çocuk farklıdır gelişimi karakteri diğer yorumlarda dediğim gibi çevremden kaynaklı aklım takılmaya başladı
Kadifemsii Deletedmom_41 kız uzmanlar normal dediği halde buralara yazılıyor. Yani bilemiyorum ama ebeveynlerin bu kadar evham yapması doğru gelmiyor.
Mom0008 Ruya011 öncesinde daha fazla izledi maalesef bu kısmış halim arada baya ilerleme oldu oyun ve konuşma için şimdi evde tüm gün oyun oynuyoruz herseyi beraber yapıyoruz
Mom0008 Kadifemsii hamilelikte başlayıp sonrasında böyle devam ediyorlar hayır insanın içinde kurt yoksa böyle öyle bir düşürüyorlar ki
Mrymali Merhaba İletişim eksikliği ve duyu eksikliği olabilir. Benim kuzenim öyleydi psikoloğa götürdük.cok fazla televizyon tablet ve telefona maruz kalan çocuklarda oluyor. Sizden ricam oyuncak ile oynayın onunla zaman geçirin eskisi gibi değil malasef çocuklar
duygu_Ln3 Mrymali iletişim eksikliği nedir acaba benim çocuğum da herşey gayet iyi dönen şeylere ilgisi var ama bilemedim konuşma geriligi de mevcut bak anne bu dök ac falan der
Mom0008 Mrymali baya azalttık zaten konuşmada ilerleme başladı yavaştan kendi kendine oynuyor sevdiği oyuncaklar olunca park oyun alanlarına götürmeye başladım zaten hiç yaşıtı yok kendi dengine yakın birini görünce seviniyor
Mrymali duygu_Ln3 iletişim eksikliği sadece televizyon tablet hızına kendini yetistirmeye calisiyor. Kimseyle konuşmak değil telefonla konuşmak istiyor Arkadaşı yok kimseyle iletişim halinde degil
Kadifemsii Mom0008 amaç bu heralde siz takmayacaksınız . Ben merak ettiğim birşey olursa doktorumuza soruyorum . Etraf birşey derse diyecek cevabım illaki oluyor .
Atabsra Mom0008 canım bizde 14 aylığız dün bende post açtım linç yedim kimsi çol güzel konuştu kimisi azarladı onlar da kaygılanmamızo istemiyorlar belkide onların çocukları büyük bu evreden geçtikleri içindir ne güzel bak işaret ediyor söylüyor kelimesi var bilinçli en azından bende aynı konudan müzdaribim işte
Mom0008 Atabsra ben nasıl düşündüklerini bilemem çevremde kimse yok fikir alayım diye buraya sorunca zaten herkes bişey diyor bu yoldan daha önce geçmedim geçen bir bebeği gördüğümdede yaşım zaten küçüktü doktor diyor evet ama fikir alıp vermek bu kadar zor gelmemeli linç edilecek bir durum olmamalı çünkü karşındaki insan hangi şartlarda yaşadığı görüp görmediği önemli her anne gibi benve tedirgin tecrübesizim ben iyilikle sordum iyilikle cevap verenden Allah razı olsun derim
Mom0008 Atabsra sorduğumda göz teması iyi dedi bakıyor dedi teker çevirme içinde takipte kal demişti 14 aylık filandı o zaman daha yeni yeni bırakmaya başladı oyuncak arabalarını sürüyor bazen çeviriyor teker diyor gösteriyor dışarda bisikletmarana görsün tekere direk gidiyor ama sadece tekerde bu sevdası