Umut20 her çocuk 18 aydan sonra akıcı konuşmaz zaten, kelime kelime öğrenir ve 2.5 3 yaştan itibaren tamamen akıcı konuşmaya başlar, kimi çocuk erken akıcı konuşurken kimi çocuk daha geç akıcı konuşur, kelimeleri bilir sizi anlar ama konuşmak istemez, belki leb demeden leblebi olduğunu anlayıp verdiyseniz konuşmaya üşeniyor bile olabilir, yeni öğrenme sürecinde çocuklar kolayını geleni yapmakta daha ustalar o yüzden kelimeleri biliyorsa sorun etmeyenin akıcı konuşması zaman alabilir, oğlumla kuzeni arasında tam 8 hafta var oğlum büyük olan, bizim ki kuzeninin şuan olduğu aylarda derdini anlatacak kadar akıcı konuşurken kuzeni sadece tek kelime kullanabiliyor, geldi gitti anne baba seviyorum gibi gibi, çocuktan çocuğa konuşma serüveni değişir, önemli olan kelimeleri doğru anlamlarıyla öğrenmesi 🙂 diğer bahsettiğiniz çocuklar ise dil olarak erken gelişmişlerse bile psikolojik olarak doğru yerde değiller, benim oğlum TV izliyor çok sakınmıyorum artık çünkü oradan İngilizceyi öğrendi bizde evde kendimiz desteklemeye devam ettik ancak 2 yaşa kadar gerçekten zorda kalmadıkça (hasta olması ateşli ve halsiz olması durumlarında) TVye maruz kalmasını engelledik.