Busraseyma
Bebeğiniz kolik muhtemelen. İlk üç ayımız hafta da en az üç gün boyunca akşam saat 6-12 arası ağlama krizleriyle geçti ve 3. aya girdiğimiz an azalarak kesildi. Tabi her bebek farklı ama annenin sakin olması süreci kısaltabilir. Kriz saatlerinde kolik müzikleri (buzuki Orhan, anne karnı sesleri, süpürge/kurutma makinası sesi..) ya da dualar dinletebilirsiniz. Yüzü aşağıya bakacak, eliniz karnını kavrayacak şekilde piş pişleyerek ve sakince konuşarak ileri geri sallayabilirsiniz (anne karnı hissi). Reflü yatağında yatırmanız, her emzirme öncesi ve sonrası gaz masajları yapmanız, emzirme sonrasında omzunuzda yaklaşık yarım saat dik pozisyonda tutmanız önemli. Kısa uykularının sebebi gazını iyice çıkartmamanız. Uykularından irkilerek uyanıyordur muhtemelen ve bunun için kundalamanızı öneririm. Her ne kadar gaz damlası kullansakta (iki gaz damlası ve biri sürekli değişti) sakin kalmayı öğrendiğimde ve hayata alışmaya çalışan minik bi şeye şefkatle destek olduğumda geçtiğine inanıyorum. Bu arada bazı kolik saatlerinden önce dışarıya çıkarırdım ve o günümüz sakin geçerdi. Bol sabırlı günler 🌸