Tazecikannii genelde paikolojik alt yapısı oluyor. Stresli dönemde çıkıyor maalesef.. kimi kişide ishal kimlerimde kabız olarak çıkıyor belirtiler.
Mesela benim ibs kaynaklı laktoz e glutene intoleransım oluştu. Gluten ve laktoz yediğimde karnım 6 aylık şişiyor :((
Bazısı ishal oluyor evden çıkmakta zorlanıyor.
Tedavi için prebiyotikli gıdalar ve takviyeler çok önemli. Paralelde sakinleştirici de veriyor gastroentrologlar. ( bu arada teşhis için en önemlisi gastroentrologa gorunmek) yazılanların aksine bana kolonoskpoi falan yapılmadan teşhis konuldu. Belirtiler çok netse gerek duymuyor doktorlar.
Ben bir dönem kurtulmuştum. O da sıkı diyet ve çok agır sporla( kick boks)
Şu anda yenş doğum yaptım tam kestiremiyorum hala devam mı edıyor gecti mi diye.
Geçse bile maalesef stres kaynaklı zaman zaman yeniden nüks ediyor:(