Yasmnnnn
Ben bebeğim doğar doğmaz süt çayı rezene çayları içmeye başlamıştım, protein ağırlıklı beslenmeme dikkat ediyordum. Ceviz fındık incir kuru üzüm gibi şeyler yiyordum. Bir yandan bebeğim memedeyken ben bir yandan bir şeyler yiyordum
Ben bebeğim 5 aylık mıydı veya 4 aylık mı neydi sağmak istemiştim bir ay anca sağdım bir baktım 35 CC anca süt çıkardım nasıl olur ya demiştim. Çünkü kilo alımı da iyiydi ama o kadar az gürünce çok şaşırmıştım sonra araştırdım sağıma alışık olmayan göğüslerden ilk başta az süt çıkıyormuş. Mesela bir göğsün dolması 3 saatte bir gerçekleşiyor 3 saatte bir düzenli sağımda 4-5 günde sağılan sütün arttırıldığı görülüyor. Ben o kadar düzenli sağmazsam bile 4 gün 5 gün düzenli sağdım 35 cc den 110 cC süt çıkarmıştım 15 dakikada. Bu arada bebeğin istediği kadar memede kalabilir bizim ilk bir haftamız şöyle oldu, çok zor uyandırıyordum ben gündüz ama bebeklerde gece gündüz ayrımı olmadığı için gece uyanıyorduk diyelim ki gece bir de emdi gece 1 den, 1.40 a kadar emdi biraz gazını alıyordum tekrar emmmek istiyordu. Bu çok normal ilk 2-3 ay zaten bebekler memede kalır hele yenidoğanlar memeden dakikalarca saatlerce kalabilir. Hem de emerken süt indiğini fark ediyorsan, sanki damarların çekiliyormuş gibi oluyorsa öyle tarif edeyim sana veya bebek yutkunuyorsa sütün vardır ki 8 günlük bebek aktif bir şeklinde ememez. Çünkü çenesi yorulur yani çeker çeker dinlenir tekrar çekmeye başlar tekrar dinlenir. Çok küçük bebeğim o yüzden öğüste ne kadar durursa o kadar iyi aslında. Günde 5-6 tane bez alıyorsan bu bezlerin ağırlığı da bir yumurta ağırlığı kadar oluyorsa sütün yetiyor demektir. Bir de sadece acıktığı için memede durmak istemez bebekler annenin kokusunu ister. Yani çok sebep vardır sıcak olursa soğuk olur gazdan olur dişten olur sıkıntıya düşer emmek ister. Şu an senin bebeğin de senin kokunu istiyordur. Bir de anne sütünün sindirimi çok kolaydır mamanın sindirimi anne sütüne göre biraz daha zordur anne sütünü sindirimi bebek emdikten hemen sonra başlar.
Çok uzun yazdım sürekli memede kaldığı için doymadığını düşünüyor olabilirsin diye yazdım ama