Geçmiş olsun. Bu illet büyükannemden anneme miras kaldı umarım bana da kalmaz. Ben kendi ailemden gözlemlediklerimi yazayım ama bu hastalığın çok çeşidi olduğunu unutmayın.
Öncelikle yolunuz uzun ve engebeli bunu bilin. Bu hastalık zaman zaman sönümlenir bazı dönemlerde atak yapar ve hayat kalitesini çok düşürür. Bir cok çeşiti var bunun tanısı koymak için de iyi bir hekim ve zaman gerekir. Öyle pat diye hastalığın türü şu denemiyor maalesef.
Glutenli gıdalar, süt ürünleri ve kırmızı et türleri bu hastalığı coşturuyor bunları azaltsın eşiniz. Anneme kaplıcalar hamamlar güneşlenmek yasak.stres üzüntü baş düşmanımız.
Kesin bir tedavisi yok maalesef sadece yaşam kalitesini artırıcı tedaviler uygulanıyor. Her türe ayrı bir ilaç yaklaşımı var. Annem 6 ay ara ile otoimmün baskılayıcı serumlar alıyor onun yanında kortizon kullanıyor. Bazı hastalara iğne ya da sadece hap tedavisi var yani hastaya ve türüne göre değişiyor.
Biz teşhis alana kadar 5 ayrı Prof gezdik, gitmediğimiz bölüm kalmadı. En son fizik tedavi ve romatoloji prof bir hoca derman oldu. Annem yürüyemez hale gelmişti şimdi zaman zaman kötü günleri olsa da genel olarak iyi. Eşiniz çok daha genç olduğu için şanslısınız
Hareket çok önemli bol hareket etsin, yüzme birebir bu hastalığa.
Yani düzgün bir yaşam istiyor bu hastalık. Kaliteli düzgün beslenme stressiz yaşam ve bol hareket.