Merhaba kızlar. 4 aylık oğlumu sünnet ettirdim ve vicdan azabı çekiyorum. Sünnet konusunda kararsızdım açıkçası doğru bulmuyordum. Vücudun doğasında bulunan, işlevi ve faydası olan bir organın doğal olmayan bir şekilde çıkarılması bana çok yanlış geliyordu. Ama toplum baskısı, illaki sünnet olacak, bebekken olsun hatırlamasın gibi düşüncelerle 2 gün önce sünnet yaptırdık. Ama 2 gündür ona baktıkça ağlıyorum ve vicdan azabı çekiyorum. Sünnetin insan vücut bütünlüğüne aykırı bir eylem olduğu avrupada tartışılıyor. Zaten orada sünnet oranı yuzde 10 larda. Rahatlarım diye internette araştırma yaptıkça daha da üzülüyorum. Tıbbi açıdan çok gerekli değilse sünnet yapılmamalı diyen ve sünnet derisinin ne kadar önemli olduğunu anlatan çok fazla bilgi çıktı karşıma. Hele de kendini koruyamacak, karar veremeyecek kadar aciz bebeklere bunu yaşatmamız, onlar adına geri dönüşü olmayan bir karar almamız daha da yıkıcı bir durum. Napacam bilmiyorum, üzüntüme engel olamıyorum. :((