LaraCroft merhaba.🥰
Evet, kizim tam 3 yasinda. Daha once tuvalet konusunda girisimlerim oldu fakat sonu hep husrandi. Aslina bakarsaniz, tamamen seffaf bir sekilde soyluyorum bunu; cevre baskisi yuzunden ne ben ne de kizim hazir olmadan tuvalet egitimi surecini baslattim aniden. Bu yuzden de denemelerim husranla sonuclandi.
“Aa 2 yasinda bezli mi? Aa 2,5 yasinda hala totiste bez mi var? Ben 20 aylikken alistirdim, ben su aylikken hallettim…” bunlari duymak, okumak kendimce bazi seyler icin gec kalmisim hissine sebep oldu. Cok yetersiz hissettim hatta kendimi bu konuda. Basarisizlik beni dusurdu, tahammul seviyemi sifirladi.
Sonra bir gun kendi kendime “ben ne yapiyorum?” diye dusundum… Her cocuk ayni donemde kendini hazir hissetmek zorunda degil. Her anne de cevre tarafindan benimsenen “o zaman” a kendini sartlandirmak zorunda degil. Bez takmasi umurumda mi? Hayir. Elbet birakacak. Hatta su an basta ben hazir olmadigim icin isime bile geliyor bez takmasi.
Velhasilkelam, hicbir sart, zaman yok bu surecte. En onemli sey cocugun ve ebeveynin hazir olmasi. Dogru zaman tam olarak o zaman iste. Bu 2 yas olur, 3 yas olur, 4 yas bile olabilir. Yazi, kisi da yok. Tek kural -hazir olmak-
Bu yuzden endise etmeyin ve dogru zamani bekleyin. O zaman geldiginde zaten anlayacaksiniz ve her sey cok kolay bir sekilde rayina oturacak.☺️
Bir de sizinle begendigim bir paylasimi paylasmak istedim. Umarim bazi dusuncelerinize yanit olur.🙏