kremalipatatess rahatsız olduğunuz bir durum varken siz huzurlu olabilir misiniz? Bazen bebeklerden çoook fazla şey beklediğimizi düşünüyorum. Henüz 3 aylık annesi. Huzurlu çocuk “ağlayarak her istediğini yaptırmaya alışmasın, bırakıyım biraz ağlasın” diyerek değil, ihtiyaçlarını ağlamadan karşılayarak sağlanabilir. Siz her biraz daha ağlasın, olmayacağını anlasın dediğinizde bebeğiniz “ daha çok ağlarsam yaparlar, biraz daha şiddetli ağlamaya başlayım” der. Bunu bilinçli yapmaz. Duygularını kontrol etmeyi çok uzun süre öğrenemiycek. Bunun için sizin yardımınıza ihtiyacı var zaten. Siz huzursuzlanmaya başladığında “sen sıkıldın galiba, uzun süre oturunca ben de sıkılıyorum gel biraz gezelim seninle” derseniz, yani duygularını yansıtırsanız bebeğinizde duygularını tanımaya başlar. Küçüklüğünden beri bunu yapıyorum kızıma. Şu an 21 aylık. 2 yaş sendromu 18 ay civarı başlarken biz henüz girmedik. Çok ciddi ağlama krizleri vs yaşamıyoruz şükür. Tabiki bunlar her istediğini yapın demek değil. Sadece ona zararı olan tehlikeli şeyler yasak olmalı. Bizim kendi keyfiyetimiz için koyduğumuz kurallar değil. Merak etmesi, etrafı keşfetmek istemesi onun öğrenme dürtüsüyle alakalı. İyiki böyle bir dürtüleri var zaten. Bu sınırı iyi şekilde çizerseniz ilerde çok rahat edersiniz. Sınır koymak ve ihtiyaçlarının ivedilikle giderilmesi bebeği güvende hissettirir, güvenli ortamda olduğunu bilen bebek doğal olarak huzurlu olur