Msl- selam, şu emerek uyuyan bebeme uyku egitimi verme maceramı soranlara anlatmıştım. Ayni yazıyi asagi yapıştırıyorum. Hayrını görün inşallah.
Benim bebegim 6 bucuk aylikken eğitime başladim. Memede uyudugu için benimle beraber uyuyordu yatagina koyunca ciyak ciyak ağlıyordu. öncelikle sizin bu süreçte sabırlı ve kararlı olmanız gerekiyor. Yani 1 hafta deneyip olmuyor diye vazgecmeyecekseniz başarısınız. Daha önce benim de pek çok girisimim oldu maalesef başarısız oldum. Cunku en fazla 4 5 gunde sabrım tükeniyor ve vazgeciyordum. En son sabah 5 e kadar ağlayıp hepimizi çileden çıkarınca yeter dedim. Buna bir son vermeliyim. Herseyden önce sırasıyla gitmeniz gerekir. Benik bebegim 6.5 aylıkti. Gunduz 3 uykudan 2 uykuya geçme sinyali veriyordu. Ben de 2 uyku ile denemeye karar verdim. Ilk yapmanız gereken uyku saatlerini düzenlemek ve uyku sinyallerini gozlemleyip uygun uyku aralığına göre uyutmak.
ve herseyi birden bire ayni anda kesmemek. Cunku bebeginiz memede uyuyor ve sizinle birlikte yatiyor. Yani ayni anda tüm destegi keserseniz sancılı bir süreç olur. Ben size yaptıklarımı adim adim yazacağım.ilk isim uyku saatlerini düzenlemek ve yatagina alıştırmak oldu. Cunku yılanın başı uyku saatleriydi. Hep 9 10 gibi uyanırdı. Oncelikle bunu erkene cektim yani saat 7.5 ile başladim. Uyaninca bez degistirme el yüz yikama pijamaları degistirme şeklinde gunluk rutinimize basladik. Kahvalti faslı daha sonra oyun oynama derken 3 saatlik bir uyanıklık suresinin sonunda uykusu geldi. Tabii ki de hemen yatagina yatıp uyumadi yine ayni şekilde memede emerek uyudu. 1.5 2 saat kadar arada uyandi yanına uzanıp meme verdim ve devam etti. Oglen 11.30 a dogru uyandi. Kesintili oldu bu uykusu tabii.daha sonra uyaninca yine el yüz yikama, değişmesi gerekiyorsa bez degisme gibi rutinler yapıldı. 3.5 saat kadar uyanık kaldi. Saat 14.30 gibi uykusu geldi ve yine ayni şekilde memede uyudu. Bu uyku da 1.5 saat kadar sürdü ve tabii ki arada uyandi ve meme verdim.
sira geldi zurnanın zort dedigi yere yani gece uykusuna. bebegimi kendi yatağında uyutmaya cok kararliydim. Zor olacağını biliyordum yatagina yatmayı asla kabul etmiyordu çünkü. Once kendimize bir uyku rutini oluşturmamiz gerekiyordu. Cunku bebegim her gün farklı şekilde uyumaya gidiyordu. Oyun oynarken uykusu geliyordu hop uyumaya çocuk ne olduğunu anlamadan kendini yatakta buluyordu. Basit bir uyku rutini seçtim. Boyle kitap okumalı vs şeylere tahammül edecek bir bebek değil uykusu gelince hicbirseyle ilgilenmiyor. Ben de odaya girince perdeyi kapatma bez degistirme, bacaklara ayaklara losyon ile 2 dk lik kisa bir masaj yapma, pijama giyme ve emzirme olarak kisa bir rutin belirledim.en son uykusundan saat 4 civari uyanmıştı oglum. Yani en geç 4 saat sonra uyumuş olmalıydı. Bu sebeple saat 7 gibi yatak odasına gittik. Rutinlerimizi yaptik. Emzirdim cok da uykusu gelmişti zaten. Yari uykulu durumda yatagina yatırdım. Kiyamet koptu tabii ki basladi ağlamaya. Benim çilem de orda başladı. Tam 45 dk boyunca aralıklı aralıklı dinlene dinlene agladi. Bu süreçte ne mi yaptım. Konuyu detaylı araştırdıgim için sürekli el temasi kurdum. Cok agladigi anlarda kucağıma alıp sakinlestirdim. Yatagina geri bıraktım ama asla onun benden beklediği şeyi yani yanıma yatırıp agzina memeyi vermedim. 45 dk nin sonunda cok şükür kendi yatağında uyumayı başardı. Yani saat 20.30 civariydi 1 saat sonra uyandi cunku uyku dongusunu atlatamayip meme aradigi için. Yanına gittim. Popoya pis pis yaparak sırtını okşayarak tekrar uykuya dalmasina yardımcı oldum. 20 dk da böyle gitti. Sonra gece 12 ye kadar uyudu. Uyaninca meme verdim ve uyumaya devam etti. Gece 3 gibi tekrar uyandi yine meme ve devam etti. Sabah 6.30 da uyandi. Bu bizim için gune başlangıçtı.ayni duzeni bozmadan devam ettim. Bu sefer gunduz uykularina da yataginda yatırdım. Fazla zorluk çıkarmadan uyudu. Aksam yine uyku vakti gelince direndi. Ama bozmadan rutinimizi yapip yatagina yatırdım. Ağlama suresi 20 dk ya düştü. 3. Gun 10 dk 4. Gun 5 dk sonra hiç ağlamadan uyumaya basladi. Artik yari uykulu değil de direkt uyanik birakiyordum yatagina. 2 hafta hic bozmadan devam ettik. 2 haftanın sonunda artik emzirip yatagina birakiyordum uyanik sekilde ve kendisi done done uyuyordu.uyku egitimi vereli daha 20 gun bile olmamışken ramazan bayrami sebebi ile şehir dışına ciktik. Park yatagini da götürdük ve uyku duzeni bozulmadı. Gittiğimiz yerde herkes uyuma seklini gorunce şok oldu. Milletin ağzı açık kaldı nasil yani hic sallamadan ve emmeden mi uyuyor diye.burada bazı püf noktalar var onlari size yazacağım.
Öncelikle uyku saatlerinizi düzenleyin ve bebeğinizin uyku saati yaklaşınca hareketli etkinlikler yapmayın. Uyku oncesi ev sakinlessin. Tv vs varsa kapatın ya da oldugu odada bulunmayın. En az 45 dk önceden sakin etkinlikler yapin durağan olsun. Yani ben şimdi siz evde paspal paspal otururken desem ki hadi kiz kalk gezmeye gidiyoruz diye. Ne olur mesela elin ayağın birbirine dolaşır ne giysem dus almam lazım sacim başım derken. Bebeginizi de öyle düşünün hop uykuya diye civil civil dünyanın içinden alırsanız cocugu dengesi şaşırır.
Mutlaka ve mutlaka uyku rutininiz olsun ve aynı sırada olsun.
Cok ama çok sabırlı olmalısınız. Yetişkinler bile aliskanliklarindan 21 gunde vazgecebiliyor.
benim bebegim simdi 9 ay 1 haftalik. Bu süreçte uyku düzenimiz bozulmadı. Ama ara ara uykuya direnme diş sebebi ile sık uyanma vs gibi aksaklıklar yaşadık. Tabii ki de düzenimizi asla bozmadan devam ettik. Sadece 1 gece atesi yukseldi o gece birlikte uyuduk çünkü inliyordu ve bana ihtiyacı vardı. Simdi cok şükür yatağına bırakıyorum bazen mizmizlik yapiyor bazen agliyor ama 5 dk da uyuyor. He hic mi uyanıp agladigi olmuyor tabii ki de oluyor ama ben bunu normal karşılıyorum. Eski hic uyumayan bebeğime bakiyorum da su anki halinden cok memnunum.bir de en son olarak şunu söylemek istiyorum bebek gak guk dediğinde hemen koşmayın. Eger cok şiddetli anlamıyorsa 2 3 dk bekleyin. Aslında kendi kendine uyumaya devam edecek cocugu biz gak dedi diye koşarak uyandiriyoruz.simdi de bazen emerken uyuya kaldığı oluyor kucagimda yatagina bırakmaya giderken saçlarını okşayıp yanağını hissedecegi sekilde öpüp hadi simdi yatagina yatalım iyi geceler şeklinde konuşuyorum zaten uyaniyor. Aslında bildiğiniz uyandiriyorum :) yani uyumuş şekilde koyarsanız ilk uyku döngusünde uyanıp (ortalama 45 dk ) agzina meme olmadigi için uykuya devam edemeyecektir.
Bizim su an uyku saatlerimizi de yazacağım. Zaten ayni ayda bebeklerimiz.
Sabah 7 uyanma.
Sabat 10.00 a doğru ilk uyku.
11.30 uyanma
Oglen 15.00 a dogru ikinci uyku.
Oglen 16.30 -16.45 arasi uyanma.
Gece uykusu 20.00 bazen 21.00 a dogru oluyor.
Ve gece gündüz fark etmez uyku ortami mümkün olduğu kadar karanlık olmali.
… su an bebem 10 ay 1 haftalik …