chd Selam kızlar kızım 8 aylık ek gıdasını boğazına kaçırdığı için blendırdan geçirip veriyorum ama artık öğrenmesini istiyorum alt iki dişi var çiğnemeyi nasıl öğretebilirim. Bir de ağzına ufacık bir pütür gelse öğürüyo nefes alamıyo kıpkırmızı oluyo hemen tıkanıyo korkudan ölücem ya normal mi bu🥺
Azzz chd benim bebeğim de öyle malesef sekiz ay olduk bugün. Yemeğe oturtuyorum artık onu kendi yediklerimizden vermeye çalışıyorum belki biraz yutmayı öğrenir diye
Burcu35 chd Yaptığınız sebze çorbalarına ayrı yerde pirinci iyice pişirip ekleyin diye okumuştum bi yerde sebze çorbası blenderdan geçmiş olucak ama pirinç taneli kalıcak birde öyle deneyin isterseniz
Enesenemir chd iki gün önce post açtım ben de aynı konudan pütürlü yiyemene başlıklı.ordan da bakabilirsiniz arkadaş tavsiyelerine.ben kiymali pirinçli bir corba yaptım orta derecede blender dan geçirdim iri iri kaldi parcalari.oksurmekten bi haller oldu ecel terleri döktük ikimiz de.ama yavaş yavaş olacak alışması.sifir putur hiç yapmadim hep bi parca vardi icinde.ama ogure ogure öğrenecekler siz denemeye başlayın ama tedbiri elinizden birakmayin.
GmzSnn Bizde 9 da zar zor geçtik zorlamayın zamanla alışıyolarmış bende üzülmüştüm blenderı yanımdan ayıramıyodum
Bebegimleben ArasinnAnnesi merhaba biraz zaman geçmiş ama sormak istedim.. kızım 11 aylık aynı durumdayım pütürlü yiyor ama çiğnemeden yutuyor. Mesela kahvaltıda peynir omlet deniyorum çiğnemediği için ağzında bekletiyor yutmaya çalışıyor çiğnemediği için çıkartıyor.. Önüne koysam eline alıp atıyo yemeğe asla ilgisi yok artık pskolojim bozulmaya başladı siz aşabildiniz mi bu durumu?
22essamieray Bebegimleben ben byle bir sorun yasamadim ama blw usulu mu yapsaniz. eline verseniz gozetiminizde. yavas yavas alisabilir bence. ben en basindan verdim eline suan masallah cok gzel cigniyor herseyi agzinda ezip yutuyor. benim kizimda 7.5 aylik
ArasinnAnnesi Bebegimleben kesinlikle aşamadım oğlum 2 yaşına girecek martta hala pütürsüz devam napcam bilemedim
chd Bebegimleben evet canım çok şükür artık yiyor mama sandalyesinin tepsisine ekmek doğruyorum kendi eline alıp alıp yiyo bu şekilde alıştırdım pilav yiyo Muzu ısırarak yiyor.
Minikkusum1343 chd kabak yemegi yapmanızı öneririm havuçlu ama kucuk kucuk doğrayın soğanını falan minik olsun kıyma havuç azcik salça ve tuz da ekleyin belki tadını beğenirse geri atmaz pirinci falan yumuşacık olsun lezzetli olursa atmaz diye umuyorum birde kahvaltıda pankek omlet yapip eline verin kendi koparsın yesin çiğnemeyi öğrenecektir böylece.
Fgnt ben hiçbir zaman blendir kullanmadım ilk kabak yedirdim onu bile çatalla ezdim öyle öyle alıştı şimdi daha büyük ver diyor daha dişleri bile yok yoğurt yerken bile çignemeye çalışıyor şuan 7 aylık.en küçük parçadan başlayın bence ağzına aldığı an hemen ezilecek yeşil kabak balkabağı gibi yada yumurta sarısı..
Hndmtl Önüne ekmek koyun küçük parçalarda. Ben öyle alıştırdım. Yada eline verin ekmeği ısırsın. Ama ekmek çok taze olmasın ağzında hamur olur. Öğürmesi de normal sonradan alışıyorlar. Çorbalarına pirinç, bulgur koyun öyle de başlangıç olabilir.