2-3 saatte bir 120-150 CC sağan ben. Bugün bir anda kesildi sütüm çok az geliyor sağınca. Toplam 200-250 sağdim şu saate kadar.
Yanlış yaptığım pişmanlıklarimi sıralamak istiyorum;
İlk 1 ay sadece emzirdim göğsümden.
Sonra pompa kullanarak biberonla besledim ara sıra. Biberon kullanınca meme reddi yaşadik, silikon uçla emzirdim. Sütüm arttı dedim, pompa daha çok arttirdi diye düşündüm.
Zaman geçtikçe bebeğim uykudan uyaninca kucağıma bile almadan o yatarken sagdigim biberonu dayadim ağzına. Hemen uyudu yatağında. İşime geldi. Çok üzücü değil mi? Onu ten tene temastan mahrum kıldım.
Bunları yaptığım için çok pişmanım. Keşke hiç pompa diye bir şey bilmeseydim keske hep göğsümden emzirseydim, zorlandigim noktada en kötü biberonla birkaç kez mama verseydim. Sırf ağlamasın hemen uyusun diye yattığı yerden biberonu ağzına dayamasaydim.
En azından geceleri kalktiginda göğsümden silikonla da olsa emziriyordum, onu da bıraktım son zamanlarda. Sagdigim sütü biberonla dayadim uyudu. Silikon sayesinde bebegimin tükürüğünün bileşenleri göğsüme degmedigi için, ağzı direkt temasta bulunmadığı için bir anda sütüm kesildi. Göz göze temastan ten tene temastan kısacası mahrum kaldık. Oksitosin hormonu salgilamama engel oldu. Biberonla besleyince zayıf doğan bebeğime bir anda hızlı kilo aldırıp midesini büyüttüm. Bunlar bugün yaşadığım içten içe pişmanlıklarim. Ne olur bunu yaşayıp da eskiye dönen çıksın burada. Eskisi gibi olabilir miyim bebeğimle? Sadece onu emzirmek istiyorum. Sütüm tekrar hoşul hoşul gelsin istiyorum.