Kubranurrr21 anlattıklarınızdan durumunuzun ciddiyetini görebiliyorum. Dinimiz orta yol dinidir, her iki aşırı uçtan da uzak kalmak kişinin hem dünyasını güzelleştirir hem de ahiretine fayda sağlar. Ne elimiz tamamen sıkı olup cimri olacağız ne de büsbütün harcayıp savurgan olacağız. Ne hiçbir şey yapmayacak kadar tembel olacağız ne de kendimizi yıpratacak kadar yerimizde durmayacağız. Müslüman denge insanıdır. Hayatımızda hangi konu için olursa olsun dengeyi gözetmek mecburiyetindeyiz. Hiç gülmemek veya hadiste geçtiği ifadeyle kalbi öldürecek kadar çok gülmek arasında bir dengemiz olmalı. Sizin takıntınızda da durum tam olarak budur. Kendi içinizde ciddi bir irade savaşı vermelisiniz. Eliniz temizliğe gideceği sırada içiniz gitse bile o temizliği yapmayın. Hemen başka bir iş üretin onu yaparak zaman geçirin. Hatta bu iş bir de ibadet olursa kazanacağınız sevabı siz düşünün 😊 hem takıntınızdan kurtulur hem birçok sevap kazanırsınız çok kârlı bir iş 😊 tam temizlik yapma hissi geldiğinde hemen açın Kur’an okuyun, oturun zikir çekin veya kaza/nafile namaz kılın. İnanın manevî huzurunuzun arttığına şaşkınlıkla şahit olacaksınız 🥰 oldu ki iradenize yenik düşüp temizlik yaptınız, sakın moralinizi bozmayın ve düştüğünüz yerden kalkın yine aynı şeyin savaşını verin. Gün geçtikçe iradeniz daha da sağlamlaşacak inşallah. Necaseti sorun ettiğinizi söylediniz, evde ne kadar bir necislik olabilir ki? Tuvalet adabına dikkat edildiği müddetçe, dışardaki ayakkabıyla içeride dolaşılmadığı müddetçe sizi necaset konusu rahatsız etmemeli. Hem şunu duymak sizi inşallah rahatlatır, namazda bile kıyafette belli oranda necaset bulunması namaza engel olarak görülmez. Tabi ki mümkün oldukça necasetten uzak dururuz ama bunu hayatımızın çilesi haline getirmeyiz. Allah bize karşı o kadar şefkatli ki onun bize yük etmediğini siz kendinize yük etmeyin. Hele bunun için hiç gönül kırmaya değer mi? Temizlik gibi güzel şeyler çağrıştıran bir fiilin kalp kırmaya sebep olması çok üzücü. Herşeyden önce Allah bize sağlık nimetini emanet olarak verdi, bizim aşırılıklarımızla sağlığımıza zarar vermemiz bir nevi emanete ihanet etmek demektir. O yüzden temizliği kararında bırakmak en doğrusu olur, bunun için kendinize sürekli telkinde bulunun, küçük hedefler belirleyin ve gittikçe hedefinizi büyütün. Bu küçük başarılar sizi motive eder ve daha iyisini yapmanıza olanak sağlar. Eğer pes etmez ve azimle devam ederseniz bu sorununuzun üstesinden gelirsiniz Allah’ın izniyle 😊🌺