Burcin1221 canım yanlış yapıyorsun. Doktorumuz kesinlikle blenderı yasakladı bize sonrasında pütürlüye geçmede sorun yaşarsın bebek kabul etmez demişti. Çevremde de çok gördüm bebek 9 aylık hala püre ve çorba yiyor. Çatalla ezdiğin yumuşak bir gıda bebeğini rahatsız etmez. Hem pütürlü gıdalar dil gelişimini de destekliyor çünkü dil kasları gelişiyor. Senin gözetiminde olsun bebeğin. İlk pütürlü, minik parçalı gıdasını yendiğinde büyük ihtimalle öğürecek bu sende boğuluyor izlenimi verebilir. Aslında dilinin ortasında kalan gıdayı yutkunmayı beceremediği için öğürüyor. Bebek nefes alıyorsa, gıda boğazına kaçınca öksürüyorsa sıkıntı yok. Müdahale etmeyip sakince bebeğini izleyeceksin. Çünkü solunum yolu tıkanmamış büyük ihtimalle küçük dile kadar gelen gıdayı yutkunamamıştır onu da çabalayarak yutuyor. Nefes almıyorsa, sesi çıkmıyorsa, gözlerini belertiyor ve rengi morarıyorsa nefes borusuna bir şey kaçmıştır bebekler için olan heimlich (yazılışından emin değilim.) manevrası yapman gerekir. Bunu mutlaka öğren. Ama bahsettiğim soluk borusu tıkanması genelde büyük ve sert parçalarda oluyor. Şimdilik pütürlü gıdalardan korkma o yüzden. Benim bebeğim 7 aylık olmamıştı eline veriyordum kendi yiyordu benim gözetimimde. Şimdi 8 aylık bizimle oturuyor sofraya biz ne yiyorsak o da onu yiyor tabi biz tuz kullanmıyoruz o yüzden sorun olmuyor. Büyük parçaları çatalla bölüyorum, nohut kuru fasülye gibi şeyleri de eziyorum. Zamanında alıştırmasam böyle yapamazdım şuan