Deletedmom_33 Kedicik12 Bebeğin banyosuna 40 kaşık su koydum yıkadım, kendimde sonrasında duş aldım ben bu kadar. Ben zaten ne tuzlama, ne mevlüt,ne isim okutma, ne 40 diye dışarı çıkartma vs hiçbir şey yapmadım. Göbek bağı bile evde kutu da.
Deletedmom5284 Bende yapmadım saçmalık herkes yapıyo küvete para mara koyuyorlar tuz koyuyorlar çay tabağında daha neler 😁
dunyaharikasi Pamukoglum_0 sünnetin ne olduğunu bilmiyorsanız gereksiz sosyete adetlerini takip edip araştırmak yerine birazda bunu araştırın😉 ayrıca çok alakasız bir yorum olmuş niye vicdanım sızlasın ki, saçmalamışsınız resmen kırk uçurmanın zorunluluğu ile ilgili hadi bi ispat sunun biz de inanalım. Yapana saygım var hevesi vardır yapar, ama soran arkadaş sanırım mecbur da yapmazsa olmaz mı diye bir soru sormuş bende zorunluluğunu olmadığını söyledim. Ama siz sosyal medyada takibe devam kim ne yaparsa aynısı yapın yapmayanı da taşlayın😂😂
Pamukoglum_0 dunyaharikasi ahaahahaha sosyal medya mi sosyete mi farkındaysan orda süs püs saçma şeylere gerek yok diyen benim senin linkci teyzelerin yapar o işi biz değil ve yine farkettiysen olmasada olur da demişim fakat yapiladabilir de demişim
Ballicoregimm Pamukoglum_0 vicdanla Allah korkusuyla ne ilgisi var Allah aşkına ya 😅 bu hurafelerin çoğu şaman adeti. Allahtan korkuyorsanız hurafeleri bir kenara bırakıp dua edin sadece. Tarak makas koymadan da dua yerine ulaşır aracıya gerek yok
Ballicoregimm Pamukoglum_0 sünnetle bunun ne ilgisi var? Sünnetin çoktan yaptırdım, o sağlık için yapılan bir şey. Ay lafı nerelere çekiyorsunuz. Umarım uykunuzu alıp uyanırsınız da biraz alıcılar açılır. Diğer yorumlara da bakınca…
Semaokan Bende inanmıyordum normalde. Annem kızdı bana neden istemiyorsun filan diye bende saçma bulduğumu söyledim. Adettendir eskiden gelen bir gelenek yapmadan olmaz dedi. Bende tamam dedim 40 banyosu yaptırdık ve çocuğum normalde uyumayan bir bebekti o gün banyodan sonra aralıksız 4 saat uyudu ve o gunden sonra uykuları düzene girdi. Gercekten büyüklerin bir bildiği var ben yapmanızı tavisye ederim. Benimkiler 40 tane taşa dua okudular suya attılar o su dan 1 tas aldım kendi banyomda kullandım omce bebek sonrada ben banyo oldum onun dışında tuzdu paraydi yok başka şeylerdi o tür şeyler yapmadık
Kedicik12 Semaokan peki bunu bir büyüğün yapması şart mı ben de dua okuyup yapabilir miyim bı annenize sorabilir misiniz rica etsem
alparslan_ve_annesi Kedicik12 canım yaparsan güzel olur ama akrabalarla falan değil al bebe i babasıyla yıla dualarla tamam 😂 benim kocanın ailesi hep burda ama ben kimseyi istemedim normal babası sürekli dua okudu yokayacagimiz suya okuduk 40 kulhü nasılsın Felak ayetel kursi tamam çocuğumuzu yıkadıktan bitti Ha eşim içi rahat ermesi açısından yıkarken de sürekli süre okudu
_bahar_ Kedicik12 şöyle bir şey okumuştum konuyla çok alakalı da değil ama bebeği 40 çıkana banyo suyunu toprağa dökmek gerekiyomus banyoya değil çünkü orda üç harfliler olduğu için rahatsız edermiş bebeğin 40 suyunu toprağa dökebilirsiniz.
Sebusebu Kedicik12 biz annemle yıkadık 1 kaseye 40 kaşık su koyduk. Normal yıkamamız bitince kızımızın kırkı uçtu diyip kasedeki suyu kafasına döktük oldu da bitti :)
_bahar_ Kedicik12 bebeğin suyunu balkon giderine dök oda toprağa gidiyo illa aşağı inip dökmek şart değil
Keremikoo Kedicik12 eski bi saman inanisi, adet olarak gelmis bu zamana. Ben yapmistim inandigim icin degil. Suyuna cicek para altin gumus koymustum guzel bi ani olmustu sadece.
Hilal481 Kedicik12 canım biz şöyle yaptık istersen sende yapabilirsin kırk uçurcağın zaman sabah ezanı okunurken bir kovaya 40 tas su al dua et alırken sonrada bu suyu bebişin banyo suyuna karıştır ikinizde banyo yapın gezmeye çıkın sonra bizde böyle yapıldı yani
yase_bora Kedicik12 kaynanam heves etti de öyle yaptık ne dini bir anlamı var ne de cocuk için bi faydası yapma bosver uğraştığına değmez. Yok çocuğa kırk tas su dök, yok o suyla sen de yıkan. Çocuğu emzirmeden yıkanmak lazim diye çocuğum banyodan sonra açken beni dusa soktular. Ya ne alaka ne alaka