Herkese merhaba.
Öncelikle mama öcü değildir ve sütün yetmediği yerde tabiki mama ile beslenir bebeğimiz. Zehir vermiyoruz sonuçta. Oğlum mamayla büyüdü sayılır ve şu an 6 yaşında ne fiziksel ne mental hiçbir problemi yok çok şükür. Bunu belirtmek istedim kendini kötü hisseden anneler olmasın 🙏🏻
Geliyorum hikayeme. Kızım doğduktan iki hafta sonra sağlık ocağına kilosuna baktırmaya gittim. Anne sütü ile beslendi o iki hafta. Sonra bana kilo almadığını söyledi hemşire. 1 ayına kadar sürekli gece gündüz emzirmeye devam ettim ne uyudum ne ettim saatlerce emzirdiğimi hatırlıyorum. 1 aylık kontrolüne gittiğimde doktorum yine kilo almadığını mamaya acilen başlamamız gerektiğini söyledi. Ama ben o kadar emindim ki kilo alacağına. Yıkıldım resmen. İkinci de mamayla büyüyecek ben neden yetemiyorum diye söylendim durdum heralde biraz lohusalıktan şu an o kadar takmam mesela. Sonra ben kem küm ettim. Doktorum saçmalama çocuk kilo mu almasın mama bu zehir değil diyerek bana kızdı. Haklıydı da. Ama oğlumda anne sütünü çok erken bırakıp mama kullandığım için hep ukteydi içimde. Sonra meme + mama şeklinde gitmeye başladık. İlk önce emzirdim sonra mama verdim takviye olarak. Bu arada psikolojim de düzeldi tabi. Sürekli sağdım emzirdim emzirdim derken 2 aylık kontrolü geldi. Bebek bu sefer 1500 gr almış. Hemşire de bence sütün yetiyor mamaya gerek yok dedi. O sırada çocuğun süt protein alerjisi de çıktı ve belirtilerinden biri kilo alamamasıymış. Sonra sıkı bir diyet başlattı doktorum. Ben mamayı 3 öğüne düşürdüm bu sefer ama bebeğim deli gibi ağlıyordu mama içince uyuyordu. Tekrar ağlamaya başlıyordu. Artık kafayı yemek üzereydim ağlamasının nedenini anlamıyordum bi türlü. Sonra karşı komşum Allah ondan razı olsun bebek görmeye geldiğinde bebeğim yine krize girer gibi ağlıyordu. Yok dedim memede doymadı mama yapmaya kalktım. Otur yapma onun gazı vardır karnı ağrıyordur diyerek bi masaj yaptı ona sonra bebeğim gazını çıkardı mışıl mışıl uyumaya devam etti. Ben şok oldum tabi ki. Her ağladığında acıkıyor diye ağladığını düşünüyordum. Daha sonra yine bol bol emzirdim bol masaj yaptım derken yavaş yavaş cc düşürmeye başladım. Şu an mamasız 6. Günümüz. Asla yapamam mamasız derken bunu başarabildiğime inanamıyorum. Bebeğimin kilosu da iyi. Sorularınız varsa sorabilirsiniz. Bu süreçte enseyi karartmayın. Mama ile başlayıp meme ile devam eden bir çok kişi duydum. Bebeğin doyduğunu da şöyle anladım;
- Çiş yapıyor mu
- Göğsüm sertken emzirme sonrası yumuşuyor mu
- Bebek emdikten sonra rahatlıyor mu, yumruk ellerinini açmaya başlıyor mu
- Son olarak da kilo takibi. Ben önce tek tartılıyorum. Sonra bebeği kucağıma alıp tekrar tartılıyorum. Her zaman sağlık ocağına gidemediğim için kendimce bir yöntem buldum işte. Çok uzun oldu hakkınızı helal edin 🥰