charlotte 8 aylık ikizlerim, 36+ da doğum yaptım, hastanede kan şekeri düşmesin diye emzirirken feeding sonda ile 5-10 ml arası mama verdiler, hastaneden çıkarken tüm bebeklerde olduğu gibi benim kızlarım da kilo kaybetmişlerdi, görüştüğüm doktorlar günlük şu kadar doz mama vereceksin dediler, e tabi tecrübesiziz, iki bebek gelmiş hayatımıza tamam diyip çıktık. Mama aldık tabiki, ben yine de mamaya çok alışsınlar istemiyordum, önce emziriyordum üstüne günde 2-3 sefer 20-30 ml falan veriyordum. Göğüs uçlarım çok acıyordu, o sebepten birşeyleri yanlış mı yapıyorum acaba diye hastanenin ücretsiz emzirme danışmanı ile görüştüm, iyiki yollarımız kesişti kendisiyle. Defalarca gittim yapamıyorum herhalde ben çok acı çekiyorum diye, sağolsun kendisi de kilo kontrolü falan yaptı ve dediki doktorlar ikiz olduğunu duyunca hemen doyuramazsın mama ver diyorlar, ama iki bebek iki de meme var, aynı anda emzirirsen süt üretimi daha çok oluyor, kiloları gayet iyi bence mama verme sürekli emzir dedi. Emzir sağ, emzir sağ… bütün günüm böyle geçti, sağdığım sütleri gece biberonla verdim bir öğünde. 8 aylıklar 10 gün mama kullandık.
İkisini aynı anda emzirmek ilk başlarda zordu ama sonra çok alışmıştım ve keyifli geliyordu. Artık büyüdükleri için tek tek emzirmeyi tercih ediyorum, biraz da bağ kurayım diye…
Süt arttırıcı olduğunu düşündüğüm bazı takviyeler de aldım buarada. Beslenmeme de çok dikkat ettim.