Yakşamlaar🌺 13 buçuk aylık bebeme uyku eğitimine başladım, bu süreci burada da paylaşmak istedim belki cesaret olur veya yardımım dokunur diye. Beni çoğunuz burda uyku konusunda açtığım postlarla tanıyorsunuzdur. Aybars doğdığu günden beri uykudan nefret eden bir bebek, ben 13 buçuk aydır 24saati sadece ama sadece 2 saatlik uykuyla kapatıyorum. 2 aylıktı ayağımda salladım ve hayatımda yaptığım en büyük hataydı. Sürekli ayakta sallanmak isteyen bir bebek. Yer, mekan zaman asla fark etmiyor, sokakta bi anda yere çöküp ayağımda salladığımı biliyorum. İşe başlayacağım nasipse, bu ay haber gelicek ama asıl yeter artık dediğim bu son günlerde oldu, dışarı çıkamıyorum çünkü gittiğim yerde ayakta sallanmak istiyor asla da ayakta sallanmadan uyumuyor, tatile gidicez 24ünde ve orada tam bir eziyet olcaktı ayakta sallamak benim için. Her neyse çok uzattım gelelim ilk günü nasıl geçti ve ne yaptığıma. Aybarsın bizim odamızda beşiği var, kendi odasında da park yatağı var. İlk etapta odasını ayırmadım yani gündüz kendi odasında uyudu ama gece şu an bizim odamızda. Saat 8 gibi uyandı ve 12de ilk ve tek uykusunu yaptırmak üzere odasına geçtik. Karartma perdelerini kapattım oda tamamen karanlık oldu, park yatağa yatırdım ve suyunu verdim, peşine de emziğini. Tahmin ettiğim gibi aşırı ağlamalı bir süreç oldu ama orda ağlarken onu bırakmadım, çocuk gelişimcisi olarak tavsiyem siz de bırakmayın aranızda ki güvenli bağlanmayı zedelemiş olursunuz. Ağladığı zaman kucağıma aldım, sırtını okşayıp yanında olduğumu ama şu an uyku saati ve kendi kendine uyuması gerektiğini söyledim. Sakinleştiği anda tekrar yatağa koydum, daha yatağına bırakmadan tekrar ağladı çığlık çığlığa ama şu çok önemli bir detay, yatağa koyarken ağlarsa önce yatağına bırakın 2 3 saniye sonra tekrar alın, bizde bu döngü tam 19 kere oldu, 19 kere alıp sakinleştirdim. 45 dklık bir süre vermişitm ve 45. Dknın sonunda hâlâ uyumamıştı kucağıma aldım odadan çıktık, asla oyun oynatmadım ya da uykusunu dağıtıcak bir şey yapamadım, balkona çıkardım hava alması için 20 dakika sonra tekrar uyku sinyali verdi ve bir daha odaya gittik ve bu sefer sadece 3 kere kucağıma aldım 20. Dkda kendi kendine uyudu, tabii yatakta ağlama moduna geçicekken hafif piş piş diyerek sırtına vurdum ama bunu o dalana kadar yapmadım sakinleştiği gibi piş pişi de sırtına vurmayı da kestim, 2 buçuk saate yakın uyudu. Gece uykusu için de aynı şeyi yaptım saat 9da bizim odaya geçtik beşiğine yatırdım emziğini verdim uyku arkadaşını verdim, 6 kere kucağıma aldım yani ilk 20 dk zorlandı 20. Dakikadan sonra beşikte sakinleşti ve 10 15 dakika sonra uykuya daldı, yine mızıldanınca hafif piş piş ve sırta pat pat yaptım. 10 da gece uykusuna geçti 2 kere uyandı yanına gidip emziğini verdim ve odadan çıktım. İlk günümüz bu şekilde geçti umarım gecemiz de güzel geçer, yarın gece 2. Günü anlatıcam. Uzun oldu okuduysanız ve faydası olursa ne mutlu bana🥰❤️