Busrademiir Kızlar 5 ayımıza girdik şuana kadar anne sütü ile devam ediyorum sağlık ocağı ek gıda zamanı gelince bilgi verecek ama bir de sizden bilgi alayım dedim sizler neler ile başladınız, bir de kitap duydum acıkınca yer diye o kitabını da almayı düşünüyorum
mama Busrademiir ben önce üç gün kuralıyla başladım. Yoğurt, havuç, kabak, patates. Sonra meyvelere geçtim. Kayısı, şeftali, erik, elma. Şuan iki meyveyi karıştırıp veriyorum. Saydığım sebzelerden çorba yapıyorum
Thesra Busrademiir Yoğurtla başladım 6.5 aylık olduğun da yumurtanın sarısını labneyle karıştırıp vermeye başladım👍🏼
Esra___ Busrademiir ben yoğurtla başlamıştım ama sebzeyle başlamak daha doğruymuş balkabağı yeşil kabak patates havuç yoğurt o şekilde 3 gün kuralıyla vermiştim
Ates_mami Busrademiir 29 aylık bir oğlum var. 5. Ayın sonunda doktorumuzun tavsiyesiyle mevsim meyvelerini yalatarak başladık. Püre olarak vs vermiyordum. Havuç salatalık şeftali kayısı vs yalatıyordum. 6. Ayın sonunda kahvaltı ve çorbalara başladık. Örneğin çorbayı 1 çay bardağının 4/1 i olarak verdim. İstese bile fazlasını vermedim. Anne sütünü ana öğün olarak temel aldık. 1 yaşına kadar herşeyden yasak olanlar hariç. Bal patlıcan bakla yasak. Az az herşeyi tadımlık verdim. Şuan 29 aylık hiç yemek seçmeden brokoli enginarı bile severek yer. Normalde çocuklar pek sevmezler. 😊 bunun da sıkmadan zorlamadan bu şekilde tattırdığım için olduğunu düşünüyorum.
Duyguaslannn Ya ben 3 gün olayına hiç girmedim her sebzeden tattırdım meyvede tattırdım yogurtta cok şükür bişey olmadı. silikon meyve sebze emziklerinden aldım bir iki haftaya öylede vereceğim. 5 bucuk aylık oglum.
hayalperest_ Duyguaslannn ben de 3 gün aynı şeyi ver dene çok sıkıcı değişik meyvelerden veriyorum karışık annemin bana 3 gün kuralı uyguladığını düşünmüyorum yemediğim bi şey de yok alerjim de genetikle mi alakalı acaba
Adakizim Thesra yumurtayı yedirebiliyor musunuz? Benim bebişim yemiyor. Biraz muz koyarsam zar zor yiyor 😔
Thesra Adakizim Evet labneyle yedirmek daha kolay öyle deneyin yumuşak olucak yemesi de kolay lezzetide daha iyi olucaktır
Adakizim Thesra ben labneyle denemedim lorla vermeyi denedim biraz pekmez küçük bir parça tereyağı ve birazcık ıhlamurla ama sevenedi bir türlü 😔
BerrinMercan Adakizim yumurta ve lor pütürlü olduğu için çok zor benimkide yemedi tahsildaroğlunun kahvaltılık loru var labne gibi onunla karıştırarak verince yutuyor, bide yoğurt seviyorsa 2 kaşık yoğurtla yumurtayı ezip verin
Baykuskiz Busrademiir buyuk oglum da herseyi kitabına uygun harfiyen uyguladım. Aman yedi mi doydu mu begendi mi üstüne gittim herhalde. Su an 4 yaşında katiyen sofrada olani yemez illa ona gore olacak yemek. Sebzeyle başlamıştık sonra yogurt ve sonra meyve diye gitmiştik. Ve 3 gun kurali cok önemli. Küçük oglum 4.5 aylik kısmetse 5.5 gibi bende yalatarak herşeyden başlamayı dusunuyorum bu sefer kasmayacagim inşllah yani oyle diliyorum :)))
milaseren Busrademiir ben 5 aylıkken başladım. Kabak yada yoğurtla başlayabilirsiniz 3 gün kuralını unutmayın🌈
Mucizeana Kesinlikle meyveyle başlamayın. Ben ek gıdaya geçer geçmez heycandan evde elma vardı onunla başladım kızlara vermeye. Şuan yoğurdu dahi içine meyve katmadan yemiyolar. Sanki illa tatlı bişey istiyolar yediklerinde. Bide kahvaltıda pekmezi ayrı verin. Pekmez süt ve süt ürünleriyle karışınca ikisininde besin değeri ölüyormuş ebemiz öyle söyledi bilginiz olsun 😊