Merhaba, henüz bebeğime bir uyku eğitimi vermedim. Vermeyi düşünüyor muyum, pek değil. Olumlu ve olumsuz yönleri araştırmamı henüz tam olarak tamamlamadım. Şuana kadar benim için eksi yönleri çok daha ağır bastı. O konuya sonra geleceğim.
Eşimin iş arkadaşı, eşi ve 2 yaşlarındaki kızlarıyla yemekteydik. Uyku konusu açıldı, haliyle yeni çocuklu aileler olduğumuz için konularımız genel itibariyle çocuk gelişimi üzerineydi. Uyku eğitimine 5 aylıkken başlamışlar. Çocuğu uyuması gerektiği saatte yatağa bırakıyorlarmış. Çocuk bazen yarım saat ağlayarak bazen 1.5 saat ağlayarak yatıyormuş. O sürede bebek yalnız. Şimdi 2 yaşında ve uykusu geldiğinde kendi kendine uyuyormuş. Aklım ve vicdanım almadı. İstemeden kendimi ‘çocuk uyumuyor, ağlamaktan bayılıyor olabilir mi? ‘ diye bir soru yöneltirken buldum. Karşımdaki de bir anne çocuğu için en iyisini bileceğini bildiğim halde verdiği hayır cevabı beni tatmin etmedi. Güvenli bağlanmaya engel olmadı mı bu durum diye sorsam da gördüğüm kadarıyla çocuk anne ve babaya düşkün.Tabii içini bilemeyeceğim çocuklarıyla ilk defa tanışma fırsatı buldum. Bu eğitimi bir danışman eşliğinde almışlar,kafalarına göre değil. Danışmanın numarasını verdiler, aramayı düşünmüyorum. Velhasıl kelam; sizler uyku eğitimi verdiniz mi ? Yoksa sadece uyku saatini bir rutine bağlayarak mı ilerliyorsunuz ? Eğer verdiyseniz nasıl bir süreç geçirdiniz ?