Balkupum2505 doktor kendisine en fazla 37. haftaya kadar çalışabilir diye rapor verebilir. 37 hafta olunca işe gitmeyi bırakır. Doğum olduğu anda da kendisine bir evrak verilir, bu evrakı iş yerine iletirler. Ayrıca sgk dan da iş yerine analık adı altında iş göremezlik raporu düşer. Normal şartlarda doğumdan önce 8 hafta, doğumdan sonra 8 hafta şeklinde rapor hakkı mevcut. Eğer kişi doğuma 37.haftaya kadar çalışırsa kalan 6 haftalık yasal izin otomatik olarak sgk sisteminde doğum sonrasına aktarılır. Eskiden tek rapor şekkimdeymiş ve dediğiniz gibi rapor bitiminden sonra kişi toplu şekilde rapor ücreti alıyormuş. Doğum öncesinde çağrı merkezini arayıp sorduğumda işverene bağlı demişti, işveren eğer raporu parçalar halinde onaylarsa parça parça ödeme alırsınız demişti. Ben maaş alır gibi parçalar halinde aldım. İş yerinde raporlara bakan arkadaşım ile görüştüm, o şekilde yaptılar. 37 de izne ayrıldım, bebiş 1 hafta sonra doğdu. Ptt den emzirme ödeneği aldım, 1 defa bebek yardımı aldım. İş göremezlik ödemesini de 5 parça halinde aldım. Arkadaşınıza söylerseniz e devlette ptt ödemelerini banka hesabına yönlendiren bir kısım var, şahıs ödemeleri diye geçiyor. Oraya banka hesap numarasını tanımlarsa ödemeler direkt hesabına yatıyor. Çekmek için ptt ye gitmesine gerek olmuyor yani.