Aneslinaa her şeyi bırakın, her şeyi. Günlük telaşe asla bitmez siZin kafanız rahat olursa o inatlaşmalar o kadar komik oluyor Kİ. Evet bende çok yoruldum, bazen yoruldum tek başıma diye oturup ağladığım oluyor. Ama sağlıklı bir birey yetiştirmek istiyorsak sağlıklı zihnimizin olması lazım. Her şeyden tat almaya çalış. Bugün 2 yaş yarın 3 sınra 4,5,6 derken bitmeyecek ki her yaşın zorluğu vae. Önemli olan güzelliklerini görebilmek. Hatırlasanıza bebekken 1 aylık olunca aaa kafasını tuttu diye seviniyorduk, 5 aylıkken dönünce ay döndü diye nasıl mutlu oluyorduk. 6 aylıkken oturunca ne tuhaf geliyordu küçücük bir şey oturuyor ama ne güzeldi demi ? Şimdi de öyle. O inatlaşmalar benlik kabul ettirme, ben bireyim deme. Bırakın evet diyin sen bir bireysin. İnanın ben kızıma doğduğundan beri her şeyi anlattım şu an benim karşıma geçip üf artık yani felan diyor. Sana üf diyorum hayır sana üf diyor bunu benden duydu çok yorulduğumda bir gün üf artık ya dedim temizlik yapmaktan yoruldum dedim ne zaman bir şey dökse orayı temizlerken bunu kullanıyor. Önemli olan sınırları çizip o sınırlara yaklaştığında durmasını bilen çocuklar yetiştirmek. En basit örneği yemekten önce asla ve asla ben yemek hazırlarken yada tam yiyecekken başka bir şey yemesine izin vermem. Her seferinde dener. Kaçırır, saklanır görmeniz lazım. Önceden ağlardı kendini yerlere ata ata. Şimdi yemekten önce yemiyoruz değil mi diyorum ve içi ne kadar gitse de sadece düzelttim annecim diyor. Bu sınırdır. Bu kuraldır. Bunları düzenleyin sonra keyfini çıkartın. Kızım 2 buçuk yaşında 31 aylık şu an. Son 2 aydır ne çektiğimi bir ben bir Allah bir de komşular bilir. Ama geçiyor işte bakın şunu okuyana kadar 2 dk geçti gitti bile asla telafisi yok. Sizde böyle olun, hayatta her şeyin telafisi vardır ölüm ve zaman harici. Koşmayın, üzülmeyin yada sendromların geçeceğini beklemeyin. Beklentiler sadece üzer. Anın tadını çıkartın. Karşınızda anıra anıra ağlasa bile oturun izleyin yanında. Ara ara sorun sarılalım mı ? Öpebilir miyim ? Yanında durabilir miyim diye? O sizden sadece anlaşılmak istiyor, bebeğinizin duygularını anlayın gerisi gelir. Unutmayın bir bebek demek bir dünya demek. Kendinize iyi bakın, sevgiyle