Blendırı hemen çöpe atın mümkünse😂 korkarak olmaz ki. İyice ezin çatalla küçücük küçücük lokmalarla başlayın. Mümkünse bebeğinizle birlikte siz de yemek yiyin. Ağız hareketlerinizi gözlemleyerek öğrenecektir. Kızım 5 aylıkken oturdu mama sandalyesine koydum yanımıza biz yemek yerken izledi hep. Ağzını oynatmaya başlıyordu biz yerken. Herkes çocuk yemek istiyor ona da ver diyordu, tadını bilmez ki ne yiyecekmiş diyordum ben de 😂 6 ay olunca tadımlara başladım. Hiç blender kullanmadım. Çatalla ezdim, mümkün olan en küçük şekliyle yedirmeye çalıştım. Çok öksüren ve kusan bir çocuk olmasına rağmen zorlanmadı. Sadece ekmek veriyorlar eline bilmeden onu yiyemiyor çocuğum. Dağıldığı için ağzında toparlayamıyor. Onun dışında salatalık bile yiyebiliyor.
Her yemek yedirdiğimde ben de onunla yedim ya da yer gibi yaptım. Kocaman kocaman ağzımı oynatarak hem de. İzleye izleye öğreniyorlar. Asla zorlamadım yemeye, ağzını açmıyorsa, kafasını çeviriyorsa, ağlıyorsa yemek bitmiştir. Alkışlarla ağzını yüzünü elini siler alırım masadan. ilk zamanlar çay kaşığının dolusu kadar bile yemiyordu, tükürüyordu sürekli 😂😂 zaman geçtikçe alıştı. 8 aylık oldu şu an yemek yiyeceği zaman çok mutlu oluyor. Deneyin, ama çocuğunuzu zorlamadan küçük küçük başlayın. Önemli olan doyurmak değil, yiyecekleri tatmak ve yavaş yavaş sofra alışkanlığı edinmek. Bir de hasta olduğunda, diş çıkarma, atak dönemlerinde iştahsızlık çok oluyor hiiç dert etmeyin geçince normale dönüyor.