Cansucp havuç vermiycen canım, şu an mevsimi değil.bezelye verebilirsin,börülceyi haşla ver,fasulyeyi haşla ver, bamyayı haşla ver,domatesi eline direk ver,onu kolay yer zati.Ben BlW yaptırdığım için hep,eline verip kendi yedi. Salatalığın dış kısmındaki sertliği bıçakla al,içinin çekirdekli yerini ver mesela.google ye girip yazlık sebzeler diye aratın, hepsinden birer tane alıp yedirin.yani siz bol bol ilerde yiyeceği şeyleri tattırın.Ben hep öyle yaptığım için, yemedeği yemek yok hemen hemen.KereviZi bile bayılarak yerdi kışın, o aralardayken, 12 13 aylıktı siz düşünün yani:) ben şahsen hiç bebek tarifli yiyeceklerden hiç yapmadım öyle eskiden beri yani.Ben ne yiyorsam onu yesin kafasıyla hep yediğim şeylerden verdim.Bugün kışdan derindondurucuya koyduğum lahana vardı, ince ince doğramıştım, bulgur plavı soğan lahana içine kara biber koyup kavurdum,suyu çekene kadar pişirdim.Akşam 1 dolu çorba kasesi yeddi,ikinciye gene koydum,artık azını yedi.17 aylık kızım.sadece anne sütü alıyor.İlerde aklımızda bulunsun,yemek yer yemez,üstüne meyve yedirin güzel kilo yapar.bi de mutlaka yemek üstüne c vitaminli gıdalar tüketsin.Proteini çok iyi emer c vitamini, o yüzden yediği yemeğin proteininin çoğunu vücudunda kalır,kilo alabilmesi için protein çok önemli.yoğurtta da var, her yediği öğünde proteinli olmasına özen gösterin, az olsa yese bile olur,yeterki protein olsun.yoğurt yumurta ceviz beyin gelişimine destek olan gıdalardır, bu 3ünden birini her gün almasına yemesine özen gösterin yoğurtu kendiniz yapın.hatta probiyotik mayalar oluyor zincir marketlerde onunla kendi mayanızı kendiniz bile yapabilşrsiniz. 9 aylık olduktan sora da her gün sabah öğlen akşam düzen içinde rutin olarak aynı saatlerde aynı yemek öğünleri olsun.Yani sabah uyandı kahvaltı, sora meyve sora emme sora oyun ,sora uyku. Öğlen uyanma sora hemen yemek sora meyve sora emme sora oyun vs vs vs her gün ilk başlarda düzen tutana kadar aynı şeyleri yapmalısınız ki, bebeğinizin de kafası karışmasın, sıra da ne var bilsin. Yemekten soraki bi soraki evre meyve mesela, o meyve nin geleceğini bildiği için, o yemeği hemen yiyip,meyve aşamasına geçmek ister.Meyveden sorası,oyun oynama evresinin olduğunu bilmek ister.Kısacası bebekler o ahlarda sadece düzen ister.Karjşıklığı sevmez, bi soraki adım da ne var bilmek ister.eğer bilmezse ne yeme düzeni,ne de uyku düzeni,asla olmaz.oyundan sora uyku sırasının geldiğini bileceği için, beynini de uykuya odaklamaya başlar,uykusu gelir uykuya geçişi kolaylaşır.Tabi çok basit olur demiyorum:) sadece kolaylaşır:) Gibi gibi şeyler yani.bu konu uzar da uzar.Siz en iyisi youtube da osman gönül alın,beslenme ile ilgili vidyoları var, onları izleyin.anlattığı şeyleri uygulayın, benim şu an kızımda yeme düzeni varsa , o doktor sayesindedir.Size yazdıklarım oradan alıntılardır.