isabel ben bir çok kresle görüştüm (kreş arama surecindeyim) görüştüğüm çoğu yere tanidiklarin çocukları da gitmişti/gidiyor işleyişi onlardan da duymuştum. Uyku saatinde illa ki öğretmenleri başlarında oluyor. Genelde öğlen yemeyi sonrası öğretmenleri ile birlikte uyuyacaklari odalara gidiyorlar. Destekli uyuyanlar desteksiz uykuya alışana kadar desteğe devam bile ediyorlar. Kaldı ki yaş gruplarına göre sınıflar ayrıldıgi için uyku odaları da farklı. Mesela birinde bir kaç tane uyku odası olmadığı için 36 ay altı için ayrı bir uyku odası varken daha büyükleri sınıflarında mat tarzı bir minder üstünde uyutuyorlardi. Birde bu görüntülerdeki kreş bana biraz lacka bir yer gibi geldi. Kaç kreş gezdim ilk defa böyle karman corman bir uyku odası görüyorum. Birde mesela hırçın saldirgan çocuklar bellidir onlara özellikle dikkat ederler yada o gün iki çocuk arasında bir sorun oldu gözleri üstünde olur yan yana getirmemeye çalışırlar. Bunlar kendi başlarına takılıyor gibi geldi görüntülerden bana. Oğlumu oyun grubuna götürmüştüm bir ay. Bir kız vardı ondan üç dört ay büyük sevdiği çocukların yanakları sıkıp öpmeye calisirmis. Oğlumla hep yan yana oturuyorlardı etkinlik videolarında görüyordum oğlumda sevmişti kızı, sonra baktım bir videoda karşılıklı oturuyorlar oğlum hatta çağırıyor yanina gel buraya otur tarzı işaretlerle dikkatini dağıtıp boyamaya teşvik ediyorlar falan,o görüntüleri izleyince sormuştum mesela krestekilere durumu anlatmislardi yanağını sıktı sevmek amaçlı ama oğlunuz biraz huzursuz oldu o nedenle bir süre mesafeli oturtalim dedik, oyun oynarken yine yan yana geliyorlar tabi ama gözetim altındalar merak etmeyin diye. Yani durum bir şekilde aileye anlatılır belki bazen biraz yumusatiliyordur yasanan kavgalar ama bu kadar da olayı değiştirmek fazla cesaret isteyen bir durum mesela. Burdan bile fazla lacka güvensiz bir yer oldugu belli oluyor. Birde günlük durum bildirir mesajlar atıyorlarmis Allah bilir o mesajlarda standarttır. Valla bende çok doluyor yazdıkça yazdım 😂 kreş arıyorum üstüne böyle videolarla karşılaştıkca canım sıkılıyor gerçekten. İnsan istiyor ki çocuğunu emanet edince gözü arkada kalmasın. Allah iyi insanlarla karşılaştırsın demekten başka birşey de gelmiyor elimizden