Selamlaaar
20 gün sonra kızım 2 yaşına girecek Allah izin verirse. Bu süreç boyunca yeri geldi homeoffice çalışarak(pandemi en çok bizlere yaradı) yeri geldi şirkette gittiğimde anneme emanet ederek kızımı büyüttük. Annem benden kat be kat güzel baktı. Yemesi içmesi konusunda özellikle. Ama 55 yaşında bir kadın 30 yaşındaki bir kadar dinamik enerjik olamıyor haliyle. Ve zaten fazlasıyla titiz temizlik hastası biri. E böyle olunca o baktığı süreç boyunca hep bizim evde tv açık oldu kızımda hep alışkın izlemeye taa ki eve ben gelene kadar.Bu noktada değiştirebileceğim bir şey var mıydı ? Yeri geldi tartışmalarımız oldu. (Özellikle uyku konusunda ben düzene soktukça o düzen değişti) Bu iki tarafı da derinden çok sarstı. Ama yine diyorum hep diyeceğim annem olmasa işler bu noktaya bile gelmezdi. Hem çalışıp hem çocuk bakmak gerçekten zor. Neyse geçenlerde annem artık gerçek anlamda yorulduğunu ve bakamayacağını söyledi. Bizlerde uygun yollu kreş arayışına girdik.HEr yer çok pahalı her yer. En sonunda bir tanıdık bulduk. Bir miktar indirim yaptı. Eşimle konuştuk içimize de sindi.Ama bizi korkutan bir şey vardı. Kızımız bezi bırakmamıştı. Öğretmeni ile konuştuğumuzda ise bezli öğrencilerimiz var. Kızınız kendisi bez konusunda belirtilerini göstermediği sürece bıraktırmanızı önermem bu üzerinde tramwa oalrak kalır,bırakın zamanla o zaten sinyalleri verir dedi. Bizde bu duruma sevindik 2-3 gün oryantasyon diye yanında olduk.3 günden sonra bize dediler ki gelmeyin.Böyle bir boşlukta hissettim :( Nasıl ya o orada ve ben başka yerdeyim. Ay alışacak mı ay şöyle mi böyle mi ? Hocası resim attığında benim herkese sinirle bakan,kıskanç,sürekli ağlayan kızım gitmişte yerine güleç,arkadaşlarıyla oynayan biri gelmiş. Şaşırdım ama çokta sevindim.Bizimki normalde 14.aydan beri günde 1 kere o da uyumaya geçerken emiyordu. Ve bu 23.ayına kadar böyle devam etti. Okula başladığı ilk gün memeyi istemedi. Yeni süreç şuan sadece sarılmak istiyordur dedim sarıldım. Baktım 2.günde aynı ama 2.gün yataığından ağlayarak uyandı. Sakinleşmesi için emziriyim dedim istemedi . 5 dk ayakta dikilip ağladı sabırla bekledim geldi sarıldı sakinleşti sonra döndü kıçını uyudu.3-4.5. günler derken baktım istemiyor emzirme yastığını ortadan kaldırdım. Artık uykusu geldiğinde yatağını gösteriyor. Sarılıyor bazen sallanmak istiyor falan.Ben bu kadar kolay memeden ayrılacağını tahmin etmezdim. İkimiz için bu süreç nasıl olur özellikle onun için zorlanabilir mi? Ya çok ağlarsa ay nasıl yapacağım derken kızım benden dirayetli çıktı.Bıraktığı günden beri boşluktayım. Meme bırakan anneler sizde de öyle oldu mu acaba ? Düşünsenize hep alıştığınız bir şey ve bir anda hoop bitiyor.Çok değişik ya..