Egehaninannesii iş hayatına başladığım yıl 1200 lira maaş alıyordum, asgari ücret yani. O kadar rahat yaşıyordum ki.
Eve alışveriş yapıyordum, fatura ödüyordum, kendime alışveriş yapıyordum. Zaradan, macten veya adidastan bir şeyler almak çok daha olağandı benim için. 150₺ ye adidas orijinal ayakkabı aldığımı bilirim. Şimdi replikaları 200₺ olmuş. Zaradan alışveriş yapmak lcw’den alışveriş yapmak gibiydi. Her sabah işe başlamadan starbucktan kahve, yanına bir şey alırdım mesela. 20-25₺ tutsun maksimum. Konserlere giderdik, sinemalara, tatiller planlardık arkadaşlarımızla.
Tüm bunlara rağmen yine de yeni maaşa kadar param artıyordu. Şimdi şaka gibi geliyor bunlar, sanki böyle bi dönem hiç yaşamamışım gibi geliyor. O zaman ne kadar normaldi halbuki…
Evet, asgari ücret artmalı çünkü artık açlık sınırı 6000₺ nin üstüne ulaştı. Zam gelmeli evet ama zamla birlikte hiçbir şeyin fiyatı orantısız şekilde artmamalı. Aksine indirimler yapılmalı. Bir ekmeğe 5₺ vermek nedir yahu? Niye buna şaşırmıyoruz veya anlık şaşırıp sonra alışıyoruz? Ucuz/pahalı algımızı tamamen yitirdik resmen…