Oğlum 13 aylık .ben daha hiç tavuk ve suyunu vermedim.. doktora gittiğimizde ek gıdaya başlamıştık çoktan..dedim ki tavuk da başlıyoruz işte şu ayla demi dedim adam bana “ tavuk mu var ki ” dedi..normalde evde de çok çok tavuk tuketmeyiz. Arada belli yemekler için alınır.
Ama ilkli kemik suyu hazırlıyorum.. öncesinde sirkeli suda bir gece bekletip kanının cikmasini sagliyordum en son yaptığımda bunu yapmadım..yani bunu gerekli gören de var,hiç önermeyen de..daha sonrasında düdüklüde düdüğünü indirince en küçük ocağın en kısık halinde en az 4 saat kaynatıyoruz..ilikler boşalmış oluyor..bekleyince de jolemsi bir hal alıyor..yalnız bazen çok yağlı oluyor üstte biriken yağını almakta fayda var bence..daha sonrasında ben buz kaliplari a koyup donduruyorum..ertesi gün çıkarıp buz dolabı poşetine aliyorum .alıp yemegine atmasi kolay oluyor..
Ben kıyma olarak da çift çekilmiş kuzu kıyma kullandım hep..bu da tercih meselesi..dana kullanan da var..