Olurolur bence konuşturmak İçin iletişime zorlamamak gerekir, çocuğunuz anlaşıldığını hissettikçe daha çok iletişim kurmaya çalışır, derdini anlatabilmesi harika, herşeyin zamanı var , sadece şunu yapabilirsiniz diyelim ki size meyveyi işaret etti, meyveyi direkt vermek yerine kiraz mı ? Erik mi ? ( göstererek)
Mesela tekrar kirazı işaret etti diyelim , hmmm kirazı mı istiyorsun, diye soru sorup ondan yanıt isteyebilirsiniz evet ve ya hayır ( kafa sallayarak teşvik edebilirsiniz ) elinize aldığı herşeyi isimlendirin en az 2-3 defa , kiraz çok güzel , kirazı seviyorsun. Al bakalım bu kiraz . Bu şekilde isimleri tekrar etmek lazım 😅 analık çok zor yahu