Sulebaydir hiçbir şeyde aşırıya kaçmamak gerekiyor gözlemlediğim kadarıyla. Yani kısıtlayıcı, baskıcı olunca veya çocuğun yeteneklerini geliştirmesine fırsat vermeyince, ona güvenmeyince bir nevi çoğunlukla daha pısırık belki özgüvensiz çocuklar ortaya çıkıyor. Tüm bunların tersini yaparken sınırlarını bildirmezsek ve özgüvenli olacak diye her şeye göz yumarsak da daha şımarık, hududunu bilmeyen bir çocuk ortaya çıkıyor. Tabiki bu bir matematik denklemi değil, aynı şeyleri bilmem kaç farklı çocuğa yapalım her biri farklı bireyler olacaktır ama varsayımsal olarak böyle sanırım🙈 benim bebeğim henüz küçük ama yeğenlerim/ eşimin yeğenleri var. Gerçekten gördüğüm bir şey varsa o da ölçülü davranmak gerektiği. Özellikle akranlarıyla ya da büyüklerle iletişimde teşvik etmeliyiz, gidip konusabilirsin, gidip oynamalısın vs gibi. Bol bol sohbet etmeliyiz, sen anlamazsın tavrına girmemeliyiz. Mutfakta, temizlikte, yaşamın her alanında belli roller/ görevler biçmeliyiz ara ara. Sen de bunu yapabilirsin, yaparsan mutlu olurum vb gibi. Ve günümüz şartlarında hepimiz çok endişeli de olsak bu durumlarda sosyal alanlarda parkta bahçede belirli süre uzaktan gözlemleyip kendi başına oynamasına, sallanmasına vs müsaade etmeliyiz. Umarım her şey gönlünüzce olur☺️