Merhaba güzel anneler. Kızım 14 aylık oldu ve henüz yürümüyor. 6 aylıkken kalça gelişim geriliği vardı küçük bi miktarda, onun için 2 ay kalça aparatı kullandık(tübingen ortezi) Onunda etkisi vardır diye düşünüyorum. Motor gelişimi ister istemez sekteye uğramıştır. Hiç emeklemesi olmadı. Şimdilerde oturup totosuyla sürünmeyi gitmeyi çözmüş o şekilde ilerliyor. Koltuğa veya beşiğine dikelttim mi yavaş yavaş sıralıyor. Ellerinden tutup yürüttüm mü gayet güzel destekli yürüyor. Ama kendisi bir yere tutunup henüz kalkamıyor, kollarından veya poposundan desteklersek ufak bir destekle kalkıyor. Bir sorun olsa bu kadarıda olmazdı diye düşünüyorum ama ciddi anlamda yoruldum. Destek için online fizyoterapiste başladık ama oda diyor ki ellerinden tutup yürütmeyin sizden destek almasın. Veya oturup sürünmesi bizim istemediğimiz bir şey falan. Gösterdiği hareketleri yapıyoruz mesela tabureye oturtuyorum önüne sehpa koyuyorum ona tutunup kalkıyor. Birazda bebeğimde düşecem korkusu var tam olarak kendine güveni yok. Etrafın daha yürümüyor mu demesi yordu. 22 Aylık yürüyen 2.5 yaşında yürüyenleri duymak teselli etsede beyin olarak yoruldum içimi buraya dökmek istedim 😥 Bende istiyorum çocuğumun peşinden gideyim elinden tutup parka götüreyim ama henüz yok 😥 Hani diyorlar ya bir anda yürüdü, o bir anda yürümek nasıl gerçekten merak ediyorum 🫤 Kızımdan küçüklerin yürüdüğünü gördükçe üzülüyorum içim öyle dolu ki saatlerce ağlasam geçmeyecek gibi. Bayrama ailemin yanına gidecem efraftakilerde yine başlayacak daha yürümüyor mu demeye, birde kızım zayıf bir bebek. Persentil tablosuna göre değerleri iyi yerinde ama daha küçük gösteriyor o bile sorun 🫤 Fazlasıyla içim doldu 😭