ikizAnnesi_41
Merhaba benimde 2. Ayını yeni bitirmiş ikiz oğluşlarım var. Bende çok araştırdım yetebilecek miyim? Kendime zamanım olacak mı? Stres kaos olacak mı olursa nasıl yönetebilirim diye? Annem yanımda ama tek başıma kaldığım zamanlar %50 %50 evet zor ama çok güzel yetebildiğimi gördüm.
Emzirme ve uyku eğitmenlerinin ve doktorumuzun önerisi eğer uygulayabiliyorsan bir rutin oluşturabilirsen ikisini bir anda aradan çıkarmak ve kendine de vakit kalması.
Benim bebeklerim aynı saatte uyuyor aynı saatte uyanıyorlar(aralarında max.15dk sapma oluyor.) aynı zamanda uyanınca ikisini bir emziriyorum.
Takviye mamaları alıyorlar 24 saatte 8 öğün. Sadece 2 kez o da sabah ve öğleden sonraki öğünlerinde mamayı emzirmeden sonra 30 dk yada 45dk sonra veriyorum sebebi tummy time yapıyoruz oyun oynuyoruz sonra zaten ağırlaşıp uykuları geliyor ve tam uyumaları gereken saatte uyuyorlar. 3 saatte bir emziriyorum.Gece 4 bazen 5 saat aralıksız uyuyorlar gece gündüz oluşumunu kesinlikle erken kavradıklarını düşünüyorum. Birbirimizi tanıdıkça bir rutinimiz oluştu. Eğer saat kaçarsa da biri diğerini bekliyor.
Yapabilir miyim diye çok endişeliydim ama birbirimize alışınca çorap söküğü gibi geldi.
Önceklikli kural annenin kesinlikle sakin kalması ve sıfır stresle tüm bunları yapması/yapabileceğine inanması önemli.
İnanın ben kendimi tanımasam inanmazdım ama ikiz olunca hele birde erkek endişelendim ama sabrını da veriyor allah. Her anlarında (huzursuz olsa,ağlasa,gazı olsa,uyumak istemese,sürekli memede kalmak istese,memeyi emmek istemese) rahat olun. Her duygularımızı hissediyorlar ve endişelendikçe aranızdaki dialogu kaybediyor insan ve panikliyor. O yüzden kendinizi dinleyin. Bebişinizle bol bol konuşun her yaptığınızı anlatın. Ağlamasına izin verin. Gezin dolaşın.Senin ona ayak uydurduğun gibi o da sana ayak uydurması gerektiğini bilsin. Bebek bakmak hiç zor değil keyfine düşkün bir anne değilsen.
Ayrıca da Ankara daki ikiz annelerine selamlar:) (Antalyadan Ankaraya yeni taşındık ikiz anneleri ile iletişim fırsatı olursa güzel olur.🌸)