Oaoa merhaba açıkçası önermeyen doktora pek denk gelmedim.
sıkça kafa karıştıran durumlardan biri neden bu aşılar özel ce devlet ödemiyor sorusu. Bunun cevabını şöyle vermeye çalışayım. Bir aşının aşı takvimine girmesi için yaygınlığının yani vakaların görülme sıklığının belirli bir düzeyde olması gerekir. Yani aşının ulusal aşı listesine alınması için o hastalığı yaşayanların sayısı, ölüm, hastalık sonrası hasar, hastalık için tedavi süreci ve bu sürecin niteliği gibi faktörler etkilidir. Bu nedenle de başka bir ülkenin aşı şistesine baktığımızda başka aşılar görürüz. Aileler sıklıkla şurada şu aşı var bizde niye yok diye sorarlar bunun nedeni budur.
Bahsettiğiniz hastalığa gelince bu hastalığın farklı tipleri bulunmaktadır bu nedenle tip olarak 2 aşı vardır. Hastalığın tanısı tedavisi zordur ve seyri ağır geçer ölüm oranı yüksek sağ kalımda sekel kalma oranı da yine yüksektir. Ülkemizde ise geçmiş dönemlerde görülmeyen bu hastalık son yıllarda Görülmeye başlanmış, ölüm, hasar vs durumları malesef yaşanmış ve yaşanmaya da devam ermektedir. Bu hastalıktan korunma için de aşı büyük rol oynar. Bu nedenle özel aşı devlet ödemediğine göre gerekli değil denmemeli ve aşı yaptırılmalı kanaatindeyim. Rota da benzer şekilde tedavisi oömayan ciddi su ve kilo kaybı yaşatan bir hastalıktır ve o da sıklılla görülmektedir bu nedenle bh aşıları yaptırmak büyük önem taşır. Çünkü hasta olduktan sonra tedavi için yapılabilecek birşey yoktur sadece hastalığın etkilerini azaltmayı amaçlayan uygulamalar vardır. Rota da ilaç vs tedavisinin olmaması serum desteği ile sıvı kaybının gideril eye çalışılması gibi.
Bu hastalıkları da biz evden çıkmıyoruz zaten çoluk çocuk da görmüyorum diye korunduğumuzu düşünmemeliyiz. Hastalık etkeni her yerde karşımıza çıkabilir bebeğinizi kontrole götürdüğünüz hastane sağlım ocağı dahil.
umarım hiçbir çocuk aşı ile önlenebilecek bu ve benzeri hastalıkları yaşamaz.
Sevgiler