Konuşma diğer alanlarda olduğu gıbı genetik cinsiyet sosyallık gibi ceşitlı uyarıcılara maruz kalınca farklılaşıyor mesela kızların daha erken konuştukları söylenir ama net midir hayır bazı erkek bebeklerin de cok ıyı konuştuğu olur,benim cocugum da 25 aylık şimdi ve akıcı konuşamıyor uc kelımelı seyler soyluyor ama herşeyi degıl,anne gaga gak dedi,karga net çıkmıyor.bazen tek kelımesini bile anlamıyorum konuşuyor,onca ılgılrnmeye rağmen yavaş ılerlıyorsa yapacakbirşey yok biz herdaim destegımızı verelim de artık ne zaman konuşursa.bizim de mesela erken yürümedi erken konuşmadı ama bazı alanlarda zekası cok ıyı dıyebılıyorum,görsel ozellıkle mantık ya da.demem o ki her cocuk özeldir ve gelişim bireyseldir