Arendenizinannesi Benim kız tam 9aylik oldu bugün. Psikomotor açısından kaba motor gelişimi baya güzel 7.ayinda ayağa kalktı 8. Aydan itibaren tutunarak yürüyor. Bacağını kaldırıp yastık üzerine tırmanıyo. İnce motor becerisi olarak parmaklarınin ucu ile nesneleri kavrayabiliyor yarı blw yarı klasik besleniyor. Nesneleri bir elinden diğer eline rahatlikla geçiriyor. Topu at-tut oynayabiliyor. Bilişsel olarak kendisine verilen bazı komutları alıp uygulayabiliyor gel, al, at, alkış yap, el salla( bu nadir). Eline bir bez veya kıyafet geçirince kendi kendine yada bizimle cee-ee oynuyor. Anne ve babayı biliyor. Dil gelişimi olarak sürekli kendi kendine sesler çıkarıyor kitap okuyor blablabla şeklinde babasını görünce baba diyor anne hala daha yok sadece ağlarken anne meme gibi şeyler sayikliyor tabi tam manası ile değil 🤗