Ayazinannesiseyda
Aslında çok düşünmenize gerek yok , siz ne yaparsanız onu yapsa yeter, önemli olan parmakları çalışsın. Aklıma gelen örnekleri yazayım
Fermuar açma kapama
Kaşık tutma
Bardak tutma
Halkaları geçirme
Kare üçgen olan deliklerden geçirdiğimiz oyuncak var onunla oynaması
Bebeğe yemek yedirmedi
Bardaktan biberondan su içme ( desteksiz )
Kumbaraya para atma
Bağlanmış ipi çözme
Kaşık iLe yemek karıştırma
Yemeğe baharat attırma parmak veya kaşıkla
Cırt cırtlı kitaplar
Hareketli kitaplar ( özellikle bu çok işe yarıyor)
Parmak oyunları
İşaret parmağınızla bir şeyler gösterme
Kitap sayfası çevirme
Mandal tutması açıp kapatması
Oyun hamuru iLe oynama
Kalem tutma
Sihirli kitap var mesela bizde kaleme su koyuyorsun onunla boyama yapıyor hem kaleme alışıyor ince motor gelişiyor hem el göz koordinasyonu gelişiyor
Lavobası var , onunla kendi oyuncak fincanına su doldurup diğer fincana aktarıyoruz.
Halının üstünde fasulye nohut Mısır döküyorum mesela beş altı tane , onları iki parmağıyla tutup tabağa koyuyor
Bunlar aklıma gelenler
Gelişim testi yaptırdım ileri seviye çıktı, kaba motor ve ince motor becerileri 🙏🏼